Publicat per cedec el 04-08-2020

Els 3 punts que les companyies han de treballar per entendre les fortaleses i les debilitats de la competència

Les empreses s'han d'enfrontar a un mercat cada vegada més competitiu i en què els reptes són més importants i decisius. Les companyies no només han d'oferir els millors productes, serveis o equilibri qualitat-preu, sinó que a més han d'incorporar a la presa de decisions altres intangibles que els seus consumidors tindran molt en compte. És el que passa amb la Responsabilitat Social Corporativa (RSC) i l'ecologia. Aquestes, a més, modifiquen com es fan les coses i com operen les companyies. Ser sostenible canvia la manera com es fan negocis i com es connecta amb els consumidors.

A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica líder a Europa en gestió, direcció i organització per a pimes i empreses familiars des de 1965, som molt conscients de la necessitat d'ajudar les empreses a assumir l'impacte d'aquests canvis i els seus efectes en l'estratègia corporativa. Per això compartim les recomanacions que indica aquest article sobre què cal fer per poder sobreviure a aquest nou escenari de joc.



Compara 

El primer punto clau que les empreses han de tenir en compte és saber què fa la competència. Necessiten entendre el mercat i, per això, han d'estudiar els competidors. Per aconseguir-ho, són fonamentals dues passes:

  1. Identifica i estudia els competidors


Cal analitzar què estan fent els qui es posicionen a la mateixa veta de mercat i què els fa especials, i comparar-ho amb el que fa que els teus propis productes siguin diferenciadors.

  1. Fes una anàlisi DAFO de la competència


Les matrius DAFO són un dels treballs previs que totes les empreses han de fer abans de llançar-se al mercat. Consisteixen en l'estudi de les debilitats, les amenaces, les fortaleses i les oportunitats que tindrà la companyia. Per entendre el mercat, també cal fer l'anàlisi DAFO dels competidors, ja que en farà paleses les fortaleses i els desavantatges.

Alia't

El segon punt clau és el de no veure tots els concurrents del mercat com l'enemic que cal batre. Els acords amb altres firmes de la mateixa veta de mercat poden ser molt profitosos a l'hora de créixer i assentar-se en el mercat quan s'està començant, així com per popularitzar tipus de productes. En el passat, gegants com LG o Samsung ho han fet servir com a palanca per popularitzar la seva oferta.

Estudia

El tercer i darrer punt clau és ser sempre conscient de saber què canvia en el mercat i quines són les tendències clau. Per aconseguir-ho, és important llegir notícies sectorials, seguir informes del mercat o continuar analitzant què fan els competidors.

A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica d'Empreses, ajudem i assessorem pimes i empreses familiars a través de la nostra experiència i metodologia de treball contrastada, encara més en entorns canviants com l'actual. Estudiar la competència, entendre què la fa forta i prendre decisions tenint en compte aquestes dades és crucial per al desenvolupament de l'empresa i el seu creixement cap a l'excel·lència empresarial.

 

 

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 04-02-2021

La importància de l'anàlisi DAFO per a un pla de negocis

Un anàlisi DAFO és aquell en el qual podem identificar les febleses, amenaces, fortaleses i oportunitats d'una empresa, tot això amb l'objectiu de desenvolupar una estratègia comercial sòlida. La pròpia paraula és un acrònim format per les inicials d'aquests quatre termes. A CEDEC oferim serveis de consultoria d'organització estratègica a les empreses, tant pimes com familiars, amb(...)

Publicat per cedec el 31-12-2020

Quan el preconcurs pot esdevenir la millor opció per salvar l'empresa

Moltes vegades les companyies han de fer front a problemes econòmics. De vegades el context en què han d'operar les empeny a situacions límit, com ha passat en els darrers mesos amb la crisi del coronavirus; d'altres vegades, es tracta de la conseqüència d'una mala gestió, de la mala sort o del resultat d'un seguit de decisions errònies. Quan les empreses estan en una situació econòmica(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.