Estratègia
Empresarial
La creació de valor requereix nous enfocaments.
No competeixen les empreses, competeixen els models de negoci.
Innovació de productes i de les relacions amb els clients, nous processos i models, fi de cicle de productes o persones clau, competència, globalització i canvis tecnològics... Les noves maneres de fer negocis desafien les estratègies i operatives tradicionals. En aquest context, la planificació estratègica és més necessària que mai i marxa la diferència entre guanyar i perdre la batalla del mercat. Ser reactiu ja no és suficient en una era on l’anticipació és la base de l'èxit en els negocis.
Durant el dia a dia d’un negoci familiar és molt difícil crear conceptes i estratègies innovadores. La falta de perspectiva i de temps propicien reflexions que condueixen cap a solucions semblants a la competència o estratègies que no són suficients.
Si la competència crea valor en el negoci i vostè no o el que crea és el mateix que la seva competència, la seva pròpia passivitat està jugant a favor de la competència. Per tant, l'estratègia és, abans de res, un acte de responsabilitat amb un mateix i amb l'empresa.
Què fem per vostè i per la seva empresa a CEDEC Estratègia Empresarial?
Accelerem el canvi a les organitzacions >que afronten reptes evolutius, desenvolupen idees de negoci o que es troben en un escenari complex que requereix una gran coordinació de recursos i enfocaments.
Aportem nous enfocaments estratègics >tant en situacions de marca o negoci com d’operativa, amb l’objectiu de desenvolupar-se i generar valor. A la vegada, convertim les estratègies en accions operacionals que, finalment, executen el pla estratègic.
Definim decisions estratègiques que combinen la visió del propietari amb el desenvolupament de l’avantatge competitiu, diferenciant-se així de la competència. Ens enfoquem als objectius a mig i llarg termini, l'execució dels plans d'acció en un quadre de comandament integral, l'assignació dels recursos necessaris i els punts de control que portaran a la consecució dels objectius.
Crear el seu espai de vida i el seu futur.
Una empresa pot desenvolupar les seves virtuts actuals fins el límit de les pròpies capacitats de qui ho dirigeix. No obstant, el volum coneixements i experiències que podem acumular tenen un límit. En moments així, és necessari disposar de patrons de referència.
A l’empresa, hi han de conviure dues operatives ben diferenciades: la del dia a dia i la de la construcció del futur. Molts negocis disposen d’elements que, en el seu moment, els feien competitius, però que actualment han quedat assimilats per l’entorn i la innovació de models.
Vivim en un món obert a les oportunitats, cal aprofitar-les
L'herba no és necessàriament més verda en un altre lloc, però la internacionalització sovint permet a una empresa que està una mica encotillada en el seu mercat nacional desenvolupar un negoci exitós.
L'augment de la competència a vegades obliga les empreses a buscar més enllà. En l'era de la globalització i el desenvolupament de les noves tecnologies, aquest somni d'expansió no és tan difícil d'aconseguir. Els canvis en les obligacions legals i duaneres, el fàcil accés a la informació i les facilitats de pagament... fan que el procés sigui ara més fàcil que abans.
En desenvolupar-se internacionalment, una empresa pot augmentar la seva competitivitat optimitzant els seus costos estructurals gràcies a l'ampliació de la seva àrea d'activitat. En posar en comú uns certs costos, comporta la reducció del seu impacte gràcies a economies d'escala.
Però no de qualsevol manera... Així que, per a viatjar lluny, és millor viatjar acompanyat.
A CEDEC creem valor per la seva empresa, protegint la continuïtat i actuant sobre models de negoci que requereixen una actualització de la seva competitivitat estratègica.
I recordi
- Una bona estratègia marcarà la diferència entre guanyar o perdre la batalla del mercat. En un mercat tan competitiu, l’anticipació és la clau.
- És imprescindible actualitzar els nostres coneixements constantment. Investigar nous patrons de referència ens ajudarà.
- S’ha de saber diferenciar entre l’operativa del dia a dia i la de la construcció de futur, per marcar i aconseguir els objectius de l’empresa. Comprendre bé l’entorn competitiu i el cicle de vida del negoci és el que proporciona els principis per a elaborar les noves estratègies