Estratègia 
Empresarial

La creació de valor requereix nous enfocaments.

No competeixen les empreses, competeixen els models de negoci.

Innovació de productes i de les relacions amb els clients, nous processos i models, fi de cicle de productes o persones clau, competència, globalització i canvis tecnològics... Les noves maneres de fer negocis desafien les estratègies i operatives tradicionals. En aquest context, la planificació estratègica és més necessària que mai i marxa la diferència entre guanyar i perdre la batalla del mercat. Ser reactiu ja no és suficient en una era on l’anticipació és la base de l'èxit en els negocis.

Durant el dia a dia d’un negoci familiar és molt difícil crear conceptes i estratègies innovadores. La falta de perspectiva i de temps propicien reflexions que condueixen cap a solucions semblants a la competència o estratègies que no són suficients.

Si la competència crea valor en el negoci i vostè no o el que crea és el mateix que la seva competència, la seva pròpia passivitat està jugant a favor de la competència. Per tant, l'estratègia és, abans de res, un acte de responsabilitat amb un mateix i amb l'empresa.

Què fem per vostè i per la seva empresa a CEDEC Estratègia Empresarial?

Accelerem el canvi a les organitzacions que afronten reptes evolutius, desenvolupen idees de negoci o que es troben en un escenari complex que requereix una gran coordinació de recursos i enfocaments.

Aportem nous enfocaments estratègics tant en situacions de marca o negoci com d’operativa, amb l’objectiu de desenvolupar-se i generar valor. A la vegada, convertim les estratègies en accions operacionals que, finalment, executen el pla estratègic.

Definim decisions estratègiques que combinen la visió del propietari amb el desenvolupament de l’avantatge competitiu, diferenciant-se així de la competència. Ens enfoquem als objectius a mig i llarg termini, l'execució dels plans d'acció en un quadre de comandament integral, l'assignació dels recursos necessaris i els punts de control que portaran a la consecució dels objectius.

Crear el seu espai de vida i el seu futur.

Una empresa pot desenvolupar les seves virtuts actuals fins el límit de les pròpies capacitats de qui ho dirigeix. No obstant, el volum coneixements i experiències que podem acumular tenen un límit. En moments així, és necessari disposar de patrons de referència.

A l’empresa, hi han de conviure dues operatives ben diferenciades: la del dia a dia i la de la construcció del futur. Molts negocis disposen d’elements que, en el seu moment, els feien competitius, però que actualment han quedat assimilats per l’entorn i la innovació de models.

Vivim en un món obert a les oportunitats, cal aprofitar-les 

L'herba no és necessàriament més verda en un altre lloc, però la internacionalització sovint permet a una empresa que està una mica encotillada en el seu mercat nacional desenvolupar un negoci exitós.

L'augment de la competència a vegades obliga les empreses a buscar més enllà. En l'era de la globalització i el desenvolupament de les noves tecnologies, aquest somni d'expansió no és tan difícil d'aconseguir. Els canvis en les obligacions legals i duaneres, el fàcil accés a la informació i les facilitats de pagament... fan que el procés sigui ara més fàcil que abans. 

En desenvolupar-se internacionalment, una empresa pot augmentar la seva competitivitat optimitzant els seus costos estructurals gràcies a l'ampliació de la seva àrea d'activitat. En posar en comú uns certs costos, comporta la reducció del seu impacte gràcies a economies d'escala.

Però no de qualsevol manera... Així que, per a viatjar lluny, és millor viatjar acompanyat.

 

A CEDEC creem valor per la seva empresa, protegint la continuïtat i actuant sobre models de negoci que requereixen una actualització de la seva competitivitat estratègica.

CONTACTAR

I recordi

  1. Una bona estratègia marcarà la diferència entre guanyar o perdre la batalla del mercat. En un mercat tan competitiu, l’anticipació és la clau.
  2. És imprescindible actualitzar els nostres coneixements constantment. Investigar nous patrons de referència ens ajudarà.
  3. S’ha de saber diferenciar entre l’operativa del dia a dia i la de la construcció de futur, per marcar i aconseguir els objectius de l’empresa. Comprendre bé l’entorn competitiu i el cicle de vida del negoci és el que proporciona els principis per a elaborar les noves estratègies

 

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.