Estratègia
Empresarial
La creació de valor requereix nous enfocaments.
No competeixen les empreses, competeixen els models de negoci.
Innovació de productes i relació amb el client, nous processos i models, fi de cicle de productes o persones clau, competència, globalització i canvis tecnològics... Les noves maneres de fer negocis desafien les estratègies i operatives tradicionals. En aquest context, l’estratègia es més necessària que mai i marxa la diferència entre guanyar i perdre. Ser reactiu ja no és suficient en una era on l’anticipació és la base dels negocis.
Durant el dia a dia d’un negoci familiar és molt difícil crear conceptes i estratègies innovadores. La falta de perspectiva i de temps propicien reflexions que condueixen cap a solucions assimilades per la competència o estratègies que no són suficients.
Si la competència crea valor al negoci i vostè no, la seva pròpia passivitat està jugant a favor de la competència. Per això, l’estratègia és, per sobre tot, un acte de responsabilitat amb un mateix i amb l’empresa.
Què fem per vostè i per la seva empresa a CEDEC Estratègia Empresarial?
Accelerem el canvi a les organitzacions que afronten reptes evolutius, desenvolupen idees de negoci o que es troben en un escenari complex que requereix una gran coordinació de recursos i enfocaments.
Aportem nous enfocaments estratègics tant en situacions de marca o negoci com d’operativa, amb l’objectiu de desenvolupar-se i generar valor. A la vegada, convertim les estratègies en accions operacionals que, finalment, executen els plans.
Definim línies estratègiques que combinen la visió del propietari amb el desenvolupament de l’avantatge competitiu, diferenciant-se així de la competència. Ens enfoquem als objectius a mig i llarg termini, l’execució dels plans d’acció, l’assignació de recursos i els sistemes de control que permetran la consecució dels objectius.
Crear el seu espai de vida i el seu futur.
Una empresa pot desenvolupar les seves virtuts actuals fins el límit de les pròpies capacitats de qui ho dirigeix. No obstant, els coneixements i experiències que podem acumular tenen un límit. En moments així, és necessari disposar de patrons de referència.
A l’empresa, hi han de conviure dues operatives ben diferenciades: la del dia a dia i la de la construcció del futur. Molts negocis disposen d’elements que, en el seu moment, els feien competitius, però que actualment han quedat assimilats per l’entorn i la innovació de models.
A CEDEC creem valor per la seva empresa, protegint la continuïtat i actuant sobre models de negoci que requereixen una actualització de la seva competitivitat estratègica.
I recordi
- Una bona estratègia marcarà la diferència entre guanyar o perdre. En un mercat tan competitiu, l’anticipació és la clau.
- És imprescindible actualitzar els nostres coneixements constantment. Investigar nous patrons de referència ens ajudarà.
- S’ha de saber diferenciar entre l’operativa del dia a dia i la de la construcció de futur, per marcar i aconseguir els objectius de l’empresa. Comprendre bé l’entorn competitiu i el cicle de vida del negoci és el que proporciona les estratègies mare.