Publicat per cedec el 25-06-2019

8 maneres de diferenciar-se de la competència

En un context econòmic cada vegada més competitiu, en el qual hi ha nombroses empreses disposades a oferir qualsevol producte i servei a preus molt similars i a través de diferents mitjans, i on el consumidor es torna cada cop més exigent, diferenciar-se de la resta és imprescindible per aconseguir créixer i consolidar-se a mitjà i llarg termini.

A CEDEC creiem que cada empresa, gran o petita, familiar o no, ha de comptar amb un valor afegit diferencial per trobar clients i aconseguir fidelitzar-los. La clau de l'èxit està en trobar un lloc "únic" en el mercat, i és cap aquest concepte que s'ha d'encaminar l'estratègia de màrqueting, que cal personalitzar en funció de les metes de cada companyia. Tanmateix, hi ha una sèrie de conceptes que són els que permetran establir aquesta personalitat diferenciadora i pròpia en cada negoci. És per això que compartim aquest article de la revista Emprendedores en el qual es repassen les 8 àrees que totes les empreses haurien de cuidar i gràcies a les quals podran destacar sobre les altres marques.



Es tracta de 8 elements o eines essencials que disposen les companyies per treballar en la seva estratègia de màrqueting i complir així amb els objectius comercials. Són els següents:

1. Producte o servei: evidentment, la forma bàsica a través de la qual diferenciar-se, és del mateix producte o servei que es comercialitza, i que ha de comptar amb avantatges competitius respecte a la resta. És a dir, l'ideal és oferir alguna cosa que pocs (o encara millor, ningú) estiguin oferint, que sigui difícil de copiar i que sigui prou valorat perquè els consumidors estiguin disposats a pagar-ne més per allò.

2. Preu: diferenciar-se a través d'un menor preu és complicat i té els seus riscos, ja que sempre pot arribar algú més barat que obligui a abaixar els preus més enllà del que és assumible. En tot cas, està clar que el repte no és només tenir el millor producte, sinó també aconseguir-ho amb el menor cost per poder fixar un preu competitiu (i que segueixi sent rendible per a l'empresa).

3. Punt de venda: la distribució, la forma de comercialització i el canal de venda escollits per una empresa impacten directament en l'èxit del negoci, ja que és important apropar el producte o el servei al públic objectiu de manera que resulti accessible. Cal tenir en compte diferents variables pel que fa a l'emmagatzematge, transport, cost i temps dels enviaments, i canals en què s'ha d'estar present, perquè totes elles influeixen tant en el marge de guany com en la satisfacció del client.

4. Promoció: la promoció també és importantíssima, ja que de res serveix tenir el millor producte si ningú ho sap. Actualment, hi ha nombrosos canals a través dels quals una empresa pot publicitar-se, per la qual cosa és fonamental triar aquells més eficaços per arribar al públic objectiu, així com estudiar les seves necessitats i hàbits per poder elaborar missatges de màrqueting realment efectius.

5. Persones: tampoc s'ha de perdre de vista el talent dins les organitzacions. L'equip humà és el que aporta valor a tots els processos de l'empresa. És important comptar amb treballadors motivats, que creguin en els valors i en la visió de la companyia, i que sàpiguen com dirigir tots els seus esforços cap a la satisfacció del client. Oferir una bona atenció és vital per augmentar el compromís dels clients i la seva fidelitat.

6. Presentació: les empreses han de cuidar l'aspecte físic del producte, que ha d'anar en consonància amb els valors que es volen associar amb aquest. El color, la forma, la mida, el tacte, el packaging..., són elements a tenir en compte en l'estratègia de màrqueting, però cal no oblidar que aquest factor també ha de contemplar-se en les empreses que ofereixen serveis intangibles, en les quals l'esforç ha de centrar-se precisament en fer-los visibles (per exemple, mitjançant el local on es presten, o d'articles físics que potencien el servei com el merchandising o manuals).

7. Processos: l'objectiu ha de ser generar valor en cada pas del procés productiu, i no únicament en el producte final. Des de l'obtenció de la matèria primera, fins a la distribució i venda, convé buscar l'optimització de qualsevol procés de la cadena de producció i comercialització, per complir amb la proposta de valor de l'empresa i aconseguir així un avantatge competitiu real.

8. Productivitat: una empresa productiva posseeix un avantatge evident sobre aquelles que no ho són tant, i per això cal buscar sempre fórmules per reduir els costos i augmentar-ne la qualitat. La tecnologia juga aquí un paper essencial, i per això és vital adaptar-se i anticipar-se a qualsevol canvi que serveixi per millorar aquest aspecte, apostant per la innovació dins de les organitzacions.

A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, creiem que és imprescindible que les empreses tinguin en compte tots aquests factors a l'hora d'elaborar la seva estratègia de màrqueting, ja que només així aconseguiran ser eficaces i estar realment centrades en el client. D'aquesta manera, podran establir els fonaments per al seu creixement a llarg termini i treballar amb l'objectiu d'assolir l'excel·lència empresarial.

Imatge Jornal Contabil

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 05-12-2023

stratègia d'expansió empresarial

Mantenir-se estacionari (ni cap endavant ni cap enrere) no és una opció El món de l'empresa del s. XXI és dinàmic i competitiu. I els canvis i innovacions se succeeixen a gran velocitat. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses(...)

Publicat per cedec el 09-11-2023

Com disposar d'una organització de vendes més eficient

Per què? Perquè tu ja saps que la força de vendes és clau en la teva empresa L'organització de la força de vendes és un pilar fonamental per a l'èxit de qualsevol empresa. No t'estem descobrint res nou amb aquesta afirmació, veritat? A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.