5 raons per les quals començar a vendre online

30-09-2020

Joaquim Llombart

Enguany podem afirmar sense por d'equivocar-nos que moltes empreses han vist per fi la necessitat de comptar amb eines de comerç electrònic. Moltes empreses es van veure obligades a tancar les seves portes als clients quan va arribar el COVID-19 i molt poques estaven preparades per a vendre els seus productes en línia. Algunes empreses han estat capaces de reaccionar, però moltes altres no han tingut ingressos de cap mena durant mesos, veient-se obligades a endeutar-se més del que voldrien per a poder sobreviure.
La venda a través del canal online continua sent encara una assignatura pendent per a moltes PIME’s. D'acord amb una enquesta realitzada enguany per l'empresa GoDaddy a més de 400 petites empreses espanyoles, el 22% té una web sense canal de venda propi.

El 33% no realitza cap acció per a arribar a clients potencials. El 17% no realitza cap acció per a donar-se a conèixer i només el 7% compta amb un ecommerce propi.

Més val tard que mai

No sabem que ocorrerà en els pròxims mesos i fins i tot en els pròxims anys, però és el moment de començar a pensar en el futur del negoci. Les empreses que ja eren presents en el canal online abans de la pandèmia han vist recompensat el seu esforç aconseguint ingressos durant els pitjors moments de la crisi sanitària.

En Cedec volem ajudar a les empreses familiars que necessiten avançar en la digitalització com a part de la seva estratègia de negoci. Partint de l'anàlisi de situació, elaborem un pla de màrqueting online que integrem en l'estratègia de l'empresa. A més, seleccionem professionals idonis que s'incorporen a les empreses perquè la falta de coneixements tècnics no sigui una barrera per a la venda online.

Tenim 5 raons per les quals tot negoci que ven productes ha de fer-ho també online:

1.- No ens afectarà tant el distanciament social

De moment, els pitjors pressentiments s'estan complint. No ha fet falta esperar que la tardor arribés perquè hi hagués rebrots. Així que, hem de conviure amb això. Però si ens adaptem, és molt possible que, si es produeixen nous confinaments, els clients puguin continuar comprant els nostres productes. A més, el nostre personal podrà continuar treballant amb una certa seguretat ja que el contacte amb persones externes a l'empresa serà mínim.
D'altra banda, hem de tenir present que comptar amb una botiga online significa treballar el posicionament en cercadors, aplicar tècniques SEU, tenir perfils en les xarxes socials i invertir en publicitat per a donar-los a conèixer. Això requereix temps, així que com més aviat millor comencem, millor.

2.- Excel·lent retorn de la inversió

Moltes empreses continuen tenint dubtes quant a disposar d'una botiga online. Però si analitzem el retorn de la inversió veurem clarament que no hi ha lloc a dubtes.
Actualment existeixen eines i plataformes que permeten tenir una botiga online per un preu molt assequible. Li haurem d'afegir un cost de manteniment, personal extra que puguem necessitar i si assignarem un pressupost de màrqueting a aquest nou canal de vendes. En la majoria de les ocasions, es tracta d'aprofitar sinergies amb el negoci offline principal.
Comparat amb el cost d'obrir un nou punt de venda físic, una botiga online és substancialment més assequible i pot convertir-se en una gran font d'ingressos.

3.- Una botiga online està sempre oberta

Un dels punts forts de comptar amb una botiga online és l'automatització. Els clients poden comprar en qualsevol moment del dia i de la setmana. No és necessari que el personal de l'empresa estigui treballant 24 hores. Els clients poden fer comandes en el seu temps lliure, sabent que quan completen una compra, l'enviament els arribarà en el temps establert.
Una botiga online és un venedor que treballa 24 hores al dia, 7 dies a la setmana. Fins i tot l'atenció al client se simplifica ja que molts dubtes o consultes es realitzaran per email, sent contestades posteriorment.

4.- Millor coneixement de la nostra clientela

El coneixement de la clientela en el canal tradicional es redueix a dades com com és la millor franja horària de venda, demografia bàsica, preu mitjà de compra o els productes més demandats.
En internet tot és mesurable. Amb una botiga online, podem accedir a una gran quantitat d'informació sobre els nostres clients, el nostre lloc web, la qual cosa el públic està buscant i des d'on accedeixen a la nostra botiga, entre altres dades. Tota aquesta informació es rastreja de manera automàtica i la tenim disponible en qualsevol moment. Disposem de moltíssima informació valuosa: els productes més populars, que dies de la setmana i a quines hores són més receptius els clients per a comprar, les tendències d'abandó dels carrets de compres, els articles estancats i les pàgines que no obtenen resultats. Però el més interessant de tot, és tenir informació sobre el perfil demogràfic dels nostres clients. Això ens permet centrar els esforços de màrqueting a arribar al públic objectiu que és més propens a comprar els nostres productes.

5.- Expandir l'abast dels nostres productes

Quan comercialitzem productes online, el límit és el món sencer. Estem en posició de vendre els nostres productes a nivell regional, nacional, comunitari o mundial. El nostre negoci no dependrà d'hàbits de compra locals. Per què conformar-se amb una petita porció del pastís si podem aconseguir molt més?

Aquest és el millor moment per a començar a posar en marxa l'estratègia de venda online. Encara que el distanciament social arribi a la seva fi, existeixen molts beneficis per a no aprofitar els avantatges de la venda online. Com va dir Walt Disney, “la millor manera de començar alguna cosa és deixar de parlar d'això i començar a fer-ho”.

També et pot interessar

Escalfant motors per a no perdre potència en l'arrencada

Equip CEDEC

14-04-2020

Escalfant motors per a no perdre potència en l'arrencada

Permetre'm iniciar aquest article amb un símil del món de motociclisme, però és que m'ha semblat idoni davant la situació en la qual ens trobem amb l'impacte del Covid-19… En tota competició, abans de les carreres hi ha sessions d'entrenaments, on es proven reglatges, canvien components, trien estratègies per a cada...

Si no t’agrada la teva situació, mou-te, no ets un arbre!

Mark Madí

13-09-2019

Si no t’agrada la teva situació, mou-te, no ets un arbre!

Anticipació Vs Reacció Un arbre és estàtic només en aparença. En realitat, està sempre renovant el fullatge, traient recursos a l’arbre veí, buscant nous substrats amb les seves arrels i llançant llavors per expandir el seu domini. Si no ho fes, la competició amb els seus veïns pels recursos immediats el deixarien...

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.