Publicat per cedec el 14-03-2019

Tendències que cal tenir en compte en la gestió empresarial en l’àmbit digital aquest 2019

La digitalització del món empresarial ha provocat una transformació radical en la manera de fer negocis, tant en la relació amb els clients com en els processos productius interns. Aquest fet és una realitat innegable i per això cal que les companyies grans o petites s’adaptin a aquesta revolució digital per assolir l’èxit a mitjà i llarg termini. Però... com poden aconseguir-ho?

A CEDEC sabem que la digitalització de les empreses augmenta la seva productivitat, fomenta la innovació, contribueix a crear ocupació i facilita la comunicació interna, entre molts altres avantatges. Però també som conscients que exigeix un canvi de paradigma en la cultura empresarial que, per a moltes organitzacions, no és fàcil de dur a terme. Per això compartim aquest article de Cepyme News en el qual es repassen algunes de les tendències de gestió empresarial que seran imprescindibles aquest any i que ajudaran a treure partit de les oportunitats que comporta la digitalització.



Tecnologia en el núvol

Disposar de solucions de gestió en el núvol permet a les empreses accedir a aquestes eines des de qualsevol lloc, moment i dispositiu, i això redunda en més independència i llibertat per fer tota mena de tasques. Així s’aconsegueix més agilitat i flexibilitat en els equips de treball. Per tant, a través de l’ús “d’oficines virtuals” es millora la productivitat de l’empresa i es fa que sigui més competitiva.  

Automatització dels processos

El software de gestió permet automatitzar diversos processos d’àrees diferents de l’empresa que fins llavors es feien de forma manual, la qual cosa suposa un estalvi important en costos i en temps i que es millori la càrrega de treball dels treballadors, es minimitzi el nombre d’errors i es simplifiqui la presa de decisions, ja que les dades i la informació estan accessibles en temps real i per a tots els equips.

Customer experience

L’experiència del client s’ha convertit en el centre de qualsevol estratègia empresarial destinada a l’èxit i consisteix a tenir cura de tots els aspectes de la relació entre client i empresa. Per aconseguir-ho, és indispensable gestionar correctament les dades que tenim (o que podem aconseguir): són la clau per poder esbrinar la informació sobre què volen els nostres consumidors i com i quan ho volen, de manera que les companyies puguin anticipar-se a les seves necessitats per donar-los les solucions que realment necessitin.

Dashboards

És ben clar que el big data ha suposat tota una revolució, però no serveix de res recopilar moltes dades si després no se sap com fer-les servir ni com millorar la presa de decisions. La visualització de tota mena de dades a través dels dashboards permet fer una lectura de les dades en temps real i de forma intuïtiva i això ajudarà a detectar més fàcilment les necessitats estratègiques de la companyia i a analitzar les dinàmiques del negoci.

Eines que facilitin el compliment de noves normatives

La digitalització també ha comportat noves normatives que donen resposta a noves realitats. És el cas, per exemple, del Reglament general de protecció de dades, del subministrament immediat d’informació d’IVA o dels processos de facturació electrònica de les administracions públiques. Per això, és essencial disposar d’unes eines de gestió que es vagin adaptant a totes aquestes directives de manera senzilla i que redueixin les tasques burocràtiques dins l’empresa i, sobretot, minimitzin el risc de cometre infraccions.

A CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, considerem que és fonamental que les organitzacions espanyoles ajustin els seus processos empresarials a les noves exigències (tant tecnològiques com organitzatives) que va plantejant la transformació digital, ja que només les empreses àgils, flexibles i capaces d’adaptar-se als canvis amb rapidesa aconseguiran ser competitives i assolir l’excel·lència empresarial.

Imatge TyN Magazine

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 04-01-2024

Productivitat en el treball: mesures de millora

Molt més que un indicador d'eficiència La productivitat laboral és un factor vital per a la supervivència i el creixement de qualsevol negoci. En CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses familiars. Incrementar la productivitat no sols(...)

Publicat per cedec el 19-12-2023

Gestió del canvi organitzacional: el model Kotter

Un canvi ben gestionat genera noves oportunitats  La gestió del canvi en les empreses familiars i en les pymes és fonamental a causa del seu impacte directe en la supervivència i la prosperitat d'aquestes organitzacions. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.