Publicat per el 13-05-2021

Què és dropshipping i com funciona?

Literalment, l'anglicisme “dropshipping” significa “deixar caure el paquet”, la qual cosa ja dóna pistes del significat d'aquesta modalitat de venda que, per a moltes empreses, pot resultar molt atractiva per la seva relativa facilitat a l'hora de comercialitzar una sèrie de productes. 

A CEDEC, consultoria d'Organització Estratègica líder a Europa en gestió, direcció i organització d'empreses, apostem per estudiar la viabilitat de qualsevol format de venda que ajudi al desenvolupament un negoci, per la qual cosa analitzem en què consisteix el dropshipping i quins són els seus principals avantatges i desavantatges.  

En general, aquesta és una forma de venda de productes per catàleg i sense necessitat de gran inversió, on un detallista s'ocupa de realitzar la venda sense que aquest posseeixi el producte i sense necessitat de magatzematge. És un concepte més orientat al sector minorista que acorda amb el majorista la venda al detall dels seus productes. 

Així, les mercaderies es compren a un tercer, qui serà l'encarregat d'enviar la comanda directament al client final. D'aquesta manera, s'evita mantenir un estoc i permet al detallista estalviar-se tota la logística que suposa l'enviament dels productes i l'espai per al seu magatzematge. Així, només comprarà l'inventari de productes de el majorista o fabricant quan li sigui requerit pels seus propis clients.  

És una forma de venda que promet beneficis d'una forma més simple, que evita la gestió directa de comandes i que s'enfoca bàsicament a aconseguir el major nombre de vendes possible. Pel que cal no oblidar la més que obligada inversió en una web ben preparada, tenint en compte conceptes com la usabilitat i l'esforç en CEO, aspectes bàsics perquè la botiga en línia aparegui per davant de les de la competència.  

També és un mètode que redueix les barreres d'entrada, ja que és possible iniciar l'activitat amb una inversió mínima i sense necessitat d'una ubicació física. La venda de els productes del catàleg és un procés que es duu a terme principalment a través d'Internet, sense gestió de estoc, lloguers ni plantilla per a la seva gestió, per la qual cosa molts emprenedors que busquen major seguretat recorren a aquest mètode, que els permet créixer a poc a poc sense córrer grans riscos.  

A l'hora de decantar-nos per crear el nostre propi dropshipping, hem de tenir en compte una sèrie de punts clau. Per exemple, el fet que les barreres d'entrada siguin més baixes és alhora un avantatge i un desavantatge ja que, gairebé qualsevol persona pot muntar la seva pròpia botiga, la qual cosa augmentarà la competència sobretot en els nínxols de mercat més atractius. 

El primer pas és, precisament, triar quins articles comercialitzarem i el mercat en el qual introduir-nos. Això determinarà la nostra competència directa i el benefici que puguem obtenir amb les vendes. És recomanable analitzar a fons les diferents opcions, evitant aquells productes que no comprenguem. 

Una vegada fet això, hem de seleccionar el proveïdor del catàleg de productes que oferirem. És necessari sol·licitar tota la informació possible, revisar a fons les condicions del contracte i com es realitzaran els enviaments. Cal recordar que, en aquest últim aspecte, no tindrem control logístic, que s'externalitza. Per el que, en cas de reclamacions per incidències o retards, nosaltres somo els responsables finals de la venda i el seu lliurament al client.  

Un aspecte positiu és que, com la majoria de portals en línia, és un negoci escalable per la facilitat que comporta l'ampliació del catàleg de productes a la venda. I, com tot just s'assumeixen riscos, es poden anar provant diferents productes per a veure quins tenen major sortida i quals manquen d'interès per als nostres públics. 

Per contra, amb aquesta modalitat s'obté un menor marge de guanys. En tractar-se d'una comissió sobre producte venut, el benefici que s'obté sol ser menor que el que podria obtenir el propi fabricant. I en un entorn tan competitiu com l'en línia, amb tanta facilitat per a comparar preus, això pot ser un punt feble per al nostre e-commerce.  

A CEDEC, consultoria d'Organització Estratègica per a tot tipus d'empreses, som conscients que aquesta modalitat de venda, per la seva practicitat i poca inversió necessària, resulta atractiva, no sense abans analitzar els punts a favor i en contra. Sens dubte, una bona anàlisi prèvia ens ajudarà a evitar sorpreses una vegada iniciada l'activitat i treballar en el projecte camino cap a la Excel·lència Empresarial.

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Campo obligatorio.
Campo obligatorio/erróneo.
Campo obligatorio.

Noticies Relacionades

Publicat per el 02-09-2021

L'e-commerce, una oportunitat de negoci que cal no oblidar

La importància i l'ús del comerç electrònic no para de créixer a nivell tant nacional com internacional. La pandèmia li va donar l'acceleració definitiva a una tendència que ja s'anava normalitzant en el nostre dia a dia. Es tracta d'un sector econòmic molt dinàmic i, per tant, encara obert a noves(...)

Publicat per el 17-08-2021

Del venedor tradicional al venedor híbrid

  La transformació digital i els canvis d'hàbits dels consumidors, accelerats per la pandèmia, han donat lloc a una evolució de el venedor tradicional al venedor híbrid. Ja sigui en l'àmbit de la venda B2C o B2B, hem passat d'unes tècniques convencionals, que es desenvolupaven de manera presencial, a(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.