Publicat per el 25-06-2023

Quines qualitats d'un empleat són les millor valorades per les empreses?

Quines qualitats d'un empleat són les millor valorades per les empreses?



Els empleats són un actiu molt valuós per a qualsevol empresa

Per a elaborar aquest article hem partit de la següent premissa: ens trobem davant un mercat laboral que és altament competitiu. Llavors, penses que els ocupadors (empresaris com tu) buscarien contractar els millors talents disponibles?

A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, treballem amb empresaris de pimes i d'empreses familiars per a proporcionar-los les claus que els permetin tenir l'empresa que volen tenir. Conformar el millor equip humà possible forma part d'aquesta aspiració. Perquè el personal d'una empresa és un dels seus actius més valuosos.

Hi ha unes certes qualitats humanes i professionals que són altament valorades per les empreses.

Entre les personals (si bé, la frontera entre el personal i el professional és difusa), hi ha dues que destaquen per sobre de qualsevol altra: són l'actitud i els valors.

L'actitud implica el compromís, la motivació i la proactivitat. Tot això contribueix a generar un bon ambient laboral, que augmenta la productivitat i aproxima a l'empresa als seus objectius.

Les empreses busquen persones amb valors ètics i morals alineats amb la seva cultura organitzacional. Les persones íntegres i responsables són claus per a construir relacions de confiança i credibilitat en el mercat.

A partir d'aquí, analitzarem les característiques i habilitats que fan que un empleat sigui un actiu valuós per a qualsevol organització.



Habilitats de comunicació



Hauria de ser capaç de comunicar-se de manera efectiva. Què vol dir això?

Aquesta habilitat implica ser capaç d'expressar clarament les seves idees i pensaments de manera verbal i escrita. La comunicació efectiva també implica escoltar atentament als altres i respondre de manera apropiada.

Els empleats que són bons comunicadors poden treballar efectivament en equip, negociar amb èxit i resoldre conflictes de manera constructiva.

A més, l'habilitat de comunicació també és essencial per a establir i mantenir relacions sòlides amb els clients i proveïdors.



Habilitats de lideratge



Les persones líders tenen la capacitat de motivar a uns altres i liderar equips per a aconseguir objectius compartits.



Els líders efectius també són capaços de prendre decisions difícils, resoldre problemes i adaptar-se a situacions canviants.

L'habilitat de lideratge no sols és important per als gerents i supervisors, sinó que també és rellevant per a qualsevol empleat que treballi en equip. Els empleats que poden liderar iniciatives i projectes, sense necessitat d'una autoritat formal, són valorats per la seva capacitat per a inspirar a uns altres i aconseguir resultats positius.

Un empresari no hauria de dubtar a delegar en aquesta mena d'emprats tasques importants.



Habilitats d'adaptació



Les empreses valoren molt especialment als empleats que són capaços d'adaptar-se ràpidament a noves situacions i entorns.

Diem “especialment” perquè l'habilitat d'adaptació és important en un món empresarial que està en constant canvi.

Els empleats que poden adaptar-se a noves tecnologies, nous processos i noves situacions són essencials per a l'èxit de qualsevol organització.

Els empleats que tenen habilitats d'adaptació també són valuosos perquè són capaços de manejar l'estrès i la pressió de manera efectiva. Aquests individus són capaços de mantenir el seu enfocament i continuar sent productius, fins i tot en situacions desafiadores.



Habilitats de resolució de problemes



S'espera que qualsevol empleat tingui la capacitat i l'habilitat per a resoldre problemes.

Les persones que desenvolupen aquesta qualitat són capaces d'identificar ràpidament els problemes, analitzar la informació rellevant i trobar solucions efectives.

L'habilitat de resolució de problemes no sols ajuda als empleats a treballar de manera més eficient, sinó que també els permet prendre decisions informades i prendre mesures per a millorar els processos i els resultats.

Però és que, a més, les persones que tenen habilitats de resolució de problemes també són capaços d'aprendre dels seus errors i utilitzar aquests aprenentatges per a evitar problemes en el futur. I són capaços de mantenir un enfocament positiu i buscar solucions creatives als problemes que se'ls presenten.



Habilitats tècniques

En la majoria de les empreses, les habilitats tècniques són essencials per als empleats en unes certes funcions o rols.

Aquestes habilitats inclouen coneixements específics de la indústria, habilitats de programació, habilitats de disseny gràfic, habilitats d'anàlisis de dades…

Els empleats que tenen habilitats tècniques són altament valorats per les empreses perquè poden fer tasques complexes i dur a terme projectes específics amb eficiència i eficàcia.

 A més, també són capaços de mantenir-se actualitzats quant a les últimes tecnologies i eines rellevants per al seu camp.



Habilitats interpersonals

Les habilitats interpersonals són essencials per a qualsevol empleat, independentment del seu rol o funció en l'organització.

Aquestes habilitats inclouen la capacitat de treballar en equip, la capacitat d'establir relacions sòlides amb els clients i col·legues, i la capacitat de comunicar-se de manera efectiva amb persones de diferents cultures i orígens.

Són persones capaces de treballar bé en un entorn col·laboratiu i construir relacions sòlides amb els altres. A més, aquestes habilitats també són importants per a la resolució de conflictes i la negociació efectiva.



Habilitats de pensament crític



Aquestes persones són capaces d'analitzar i avaluar la informació de manera objectiva i arribar a conclusions informades.

L'habilitat de pensament crític també implica ser capaç d'identificar problemes i plantejar solucions efectives.

Aquestes persones són essencials per a l'èxit de qualsevol organització perquè poden prendre decisions informades i reduir els riscos associats amb la presa de decisions. A més, aquestes habilitats també són importants per a la innovació i la millora contínua.

A CEDEC, Consultoria líder a Europa en gestió, direcció i organització d'empreses, volem que abastos l'Excel·lència Empresarial. Els membres de l'equip d'una empresa que posseeixen les qualitats humanes i professionals que hem analitzat són capaces de treballar més eficientment, prendre decisions millor informades i adaptar-se al canvi amb major facilitat. I són, per això, un actiu important per a l'empresa.

Cuides especialment la selecció del personal de l'equip de la teva empresa? Estàs d'acord amb els que diem en aquest article? Tens plans de formació contínua en la teva empresa?

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per el 19-10-2023

El paper fonamental del director general en l'empresa familiar i en la Pyme

Una figura cridada a marcar el rumb de l'empresa cap a l'èxit Potser la teva empresa no està en una posició que justifiqui la figura d'un director general aliè a la família o a l'accionariat. Però, en qualsevol cas, si aquest paper l'exerceixes tu com a empresari, aquest article et serà molt útil. A CEDEC, Consultoria(...)

Publicat per el 12-09-2023

Com promoure la salut mental en les empreses

Fomentant el Benestar dels Treballadors i l'Èxit Empresarial En l'entorn empresarial actual, on la competitivitat i el rendiment són factors clau, la salut mental dels treballadors s'ha convertit en un tema de vital importància. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.