Publicat per el 30-03-2022

La importància de realitzar una auditoria de qualitat en l'empresa

Les auditories de qualitat resulten cada vegada més importants per a les empreses que, no sols han de buscar la rendibilitat del negoci, sinó oferir els millors serveis o productes possibles. D'aquesta manera, aconseguiran destacar entre la resta de competidors gràcies a la vinculació a unes normes que verifiquen uns estàndards de qualitat.

En CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica líder a Europa en gestió, direcció i organització d'empreses, tenim clar que la millora de les companyies és un procés que ha de ser continuat. Apostar per oferir uns serveis o productes de qualitat és fonamental i, per a aconseguir resultats òptims, hem de demostrar que s'adeqüen als estàndards més exigents.

Una auditoria de qualitat consisteix en l'avaluació dels processos d'una empresa, tant si aquests es destinen a oferir un servei com a una cadena de producció, siguin obligatòries o com a iniciativa de la pròpia empresa. El seu principal objectiu és esbrinar si s'adapten als requisits i objectius del sistema de gestió de qualitat (SGC). En superar les proves i verificar que s'aconsegueixen aquests estàndards establerts, confirmarem l'excel·lència dels processos i solucions que oferim al públic.

Les auditories de qualitat aporten a l'empresa confiança en el manual de qualitat amb el qual es treballa. Aquestes auditories, reconegudes internacionalment, ens permeten adquirir el certificat emanat de l'Organització Internacional de Normalització (ISO) que se centra en la qualitat dels processos de la companyia. Comptar amb el seu segell ens servirà per a transmetre confiança entre els nostres stakeholders i una ferma aposta per aconseguir l'Excel·lència Empresarial del treball que efectuem.

A més, les auditories de qualitat ens ajuden a identificar i corregir els errors, reduir les traves i augmentar l'eficiència. Mostraran l'estat dels processos tal qual són, un aspecte imprescindible per a poder millorar. Gràcies a elles, crearem una imatge d'èxit, la qual es consolidarà en la realitat i no en un mer missatge publicitari.

Les auditories de qualitat se cenyeixen a una sèrie d'objectius específics. Analitzen el sistema de l'empresa a la recerca d'errors en múltiples nivells, des dels processos fins a la pròpia organització. També revisen les condicions en les quals es desenvolupen les activitats de les companyies. Tot això s'efectua en el propi si de la corporació, la qual cosa dota a les empreses de les proves necessàries per a emetre el seu veredicte.

Hem de tenir en compte que existeixen diferents tipus d'auditories de qualitat. Les auditories internes, desenvolupades per un equip d'especialistes de confiança, aporten informació molt valuosa. L'honestedat i l'objectivitat són dues claus per a donar amb els problemes que travessa l'empresa i generar les corresponents accions correctives. D'altra banda, les auditories externes es realitzen per entitats expertes a avaluar companyies. Duen a terme un estudi exhaustiu, detallat i de manera completament independent. Així, podem conèixer l'estat de l'organització i els canvis que hem d'implementar.

Finalment, la realització de qualsevol mena d'auditoria, requereix la consecució d'un procés que, bàsicament, es duu a terme en 5 etapes: la planificació i preparació de la mena d'auditoria que volem realitzar, la pròpia execució de l'auditoria, ja sigui interna o externa, la presentació dels pertinents informes, el tancament de l'auditoria i la implantació i seguiment de les seves recomanacions per a assegurar el seu èxit.

En conclusió, la realització d'una auditoria de qualitat ens ajudarà a per a millorar els processos de l'empresa, la qual cosa ens acostarà a l'Excel·lència Empresarial en la nostra gestió. A CEDEC, consultoria d'Organització Estratègica Empresarial recomanem, amb l'assessorament necessari, realitzar aquest tipus d'actuacions per a continuar creixent i aconseguir l'èxit empresarial.

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per el 01-12-2023

Informes empresarials: com evitar riscos per a la teva empresa

La informació és com una assegurança a (gairebé) tot risc. Gran part de la teva activitat com a empresari consisteix a establir relacions comercials o fer negocis amb altres empreses. Tant quan ets tu el client, com quan actues com a proveïdor. En tots dos casos, has de saber amb qui mantens la teva relació comercial. No et llançaries per una costa en(...)

Publicat per el 21-11-2023

La importància del flux de caixa en la teva empresa

Mantenint en ordre les finances Tota empresa té com a objectiu créixer i ser rendible. Això dit així, pot semblar de Perogrullo Però, encara que moltes empreses generen guanys en el paper, acaben enfrontant-se a dificultats financeres. Això sol passar quan es realitza una mala gestió financera. A CEDEC, Consultoria d'Organització(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.