Publicat per cedec el 26-10-2017

Elements bàsics per reforçar la imatge de marca d’una empresa

Una bona estratègia de branding és essencial perquè una empresa aconsegueixi diferenciar-se en un mercat cada vegada més competitiu, construint una imatge de marca fàcil de reconèixer pels potencials clients, i que s’associï amb els valors i usos amb els quals l’empresa vol ser associada.  

A CEDEC sabem que el branding és una part fonamental de l’èxit de qualsevol empresa, però també que el pressupost destinat a màrqueting, especialment per les petites empreses, moltes vegades és ajustat. Per això, volem compartir aquest article de PuroMarketing on es repassen els pilars per construir una imatge de marca eficaç.



Propòsit + visió = missió

El primer que ha de pensar qualsevol empresa és la idea que vol transmetre sobre la seva raó de ser, és a dir, què ofereix, quins problemes pot solucionar als consumidors i quines emocions desperta en ells.

Però a més, també cal tenir en compte cap a on vol dirigir-se, de manera que el branding actual no només estigui alineat amb allò que ofereix avui l’empresa, sinó també amb tot el que es farà en el futur, per tal d’evitar que els clients puguin observar contradiccions en una evolució posterior en el moment que la imatge de marca s’hagi assentat.

Si unim tots dos conceptes, arribem a la missió de l’empresa, és a dir, determinar les metes que es volen aconseguir, cosa la qual és un element clau per elaborar una estratègia de màrqueting que segueixi la mateixa direcció.

Les empreses no només ofereixen productes, sinó també valors

Els consumidors busquen més que un bon producte, especialment si el que volem és que connectin amb la marca. Per això, les empreses han de defensar certes idees i s’han d’associar amb determinats valors, per tal de crear una identitat de marca clara, que es correspongui sempre amb les característiques reals de l’empresa.

La personalitat i el posicionament són elements clau

En relació amb el tema anterior, l’empresa no només ha de tenir uns valors definits, sinó també una personalitat pròpia, que faci que la marca sigui diferent i permeti als consumidors humanitzar-la. Per aquest motiu, també s’ha de plantejar el seu posicionament respecte a l’audiència i els competidors, pensant en com vol relacionar-se amb ells (per exemple, no és el mateix intentar posicionar-se com a marca fiable i seriosa, que com a una divertida i innovadora).

És important triar la forma i el fons dels missatges de manera acurada

La forma d’expressar-se és essencial per construir la personalitat de la marca. Per això és fonamental utilitzar un llenguatge que estigui vinculat amb la imatge que es vol transmetre. A més, s’ha de tenir molt clar el fons del missatge, és a dir, la idea central que es vol comunicar sobre la marca i que ha d’estar sempre present a totes les seves comunicacions de forma clara.

La identitat visual està al servei de tota la resta

Totes les empreses, independentment de la seva grandària, han d’elaborar un manual de marca que serveixi com a guia (amb especificacions tècniques i estètiques) per utilitzar el logotip, la tipografia, els colors i altres aspectes visuals, en tots els continguts corporatius de l’empresa.

A CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, som conscients que controlar la manera com es parla d’una empresa pot semblar missió impossible. No obstant això, creiem que totes les empreses poden i han de crear eines que contribueixin a crear una identitat de marca consonant amb el que són i amb el que volen ser. Només d’aquesta manera aconseguiran diferenciar-se de la seva competència, així com connectar amb els seus clients a llarg termini i assolir l’excel·lència empresarial.

Imatge Higher Education Marketing

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 05-12-2023

stratègia d'expansió empresarial

Mantenir-se estacionari (ni cap endavant ni cap enrere) no és una opció El món de l'empresa del s. XXI és dinàmic i competitiu. I els canvis i innovacions se succeeixen a gran velocitat. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses(...)

Publicat per cedec el 09-11-2023

Com disposar d'una organització de vendes més eficient

Per què? Perquè tu ja saps que la força de vendes és clau en la teva empresa L'organització de la força de vendes és un pilar fonamental per a l'èxit de qualsevol empresa. No t'estem descobrint res nou amb aquesta afirmació, veritat? A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.