Publicat per cedec el 26-10-2017

Elements bàsics per reforçar la imatge de marca d’una empresa

Una bona estratègia de branding és essencial perquè una empresa aconsegueixi diferenciar-se en un mercat cada vegada més competitiu, construint una imatge de marca fàcil de reconèixer pels potencials clients, i que s’associï amb els valors i usos amb els quals l’empresa vol ser associada.  

A CEDEC sabem que el branding és una part fonamental de l’èxit de qualsevol empresa, però també que el pressupost destinat a màrqueting, especialment per les petites empreses, moltes vegades és ajustat. Per això, volem compartir aquest article de PuroMarketing on es repassen els pilars per construir una imatge de marca eficaç.



Propòsit + visió = missió

El primer que ha de pensar qualsevol empresa és la idea que vol transmetre sobre la seva raó de ser, és a dir, què ofereix, quins problemes pot solucionar als consumidors i quines emocions desperta en ells.

Però a més, també cal tenir en compte cap a on vol dirigir-se, de manera que el branding actual no només estigui alineat amb allò que ofereix avui l’empresa, sinó també amb tot el que es farà en el futur, per tal d’evitar que els clients puguin observar contradiccions en una evolució posterior en el moment que la imatge de marca s’hagi assentat.

Si unim tots dos conceptes, arribem a la missió de l’empresa, és a dir, determinar les metes que es volen aconseguir, cosa la qual és un element clau per elaborar una estratègia de màrqueting que segueixi la mateixa direcció.

Les empreses no només ofereixen productes, sinó també valors

Els consumidors busquen més que un bon producte, especialment si el que volem és que connectin amb la marca. Per això, les empreses han de defensar certes idees i s’han d’associar amb determinats valors, per tal de crear una identitat de marca clara, que es correspongui sempre amb les característiques reals de l’empresa.

La personalitat i el posicionament són elements clau

En relació amb el tema anterior, l’empresa no només ha de tenir uns valors definits, sinó també una personalitat pròpia, que faci que la marca sigui diferent i permeti als consumidors humanitzar-la. Per aquest motiu, també s’ha de plantejar el seu posicionament respecte a l’audiència i els competidors, pensant en com vol relacionar-se amb ells (per exemple, no és el mateix intentar posicionar-se com a marca fiable i seriosa, que com a una divertida i innovadora).

És important triar la forma i el fons dels missatges de manera acurada

La forma d’expressar-se és essencial per construir la personalitat de la marca. Per això és fonamental utilitzar un llenguatge que estigui vinculat amb la imatge que es vol transmetre. A més, s’ha de tenir molt clar el fons del missatge, és a dir, la idea central que es vol comunicar sobre la marca i que ha d’estar sempre present a totes les seves comunicacions de forma clara.

La identitat visual està al servei de tota la resta

Totes les empreses, independentment de la seva grandària, han d’elaborar un manual de marca que serveixi com a guia (amb especificacions tècniques i estètiques) per utilitzar el logotip, la tipografia, els colors i altres aspectes visuals, en tots els continguts corporatius de l’empresa.

A CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, som conscients que controlar la manera com es parla d’una empresa pot semblar missió impossible. No obstant això, creiem que totes les empreses poden i han de crear eines que contribueixin a crear una identitat de marca consonant amb el que són i amb el que volen ser. Només d’aquesta manera aconseguiran diferenciar-se de la seva competència, així com connectar amb els seus clients a llarg termini i assolir l’excel·lència empresarial.

Imatge Higher Education Marketing

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Campo obligatorio.
Campo obligatorio/erróneo.
Campo obligatorio.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 23-02-2021

Passarel·la Digital Única per a pimes que vulguin exportar a la UE

Establir un marc administratiu comú és un dels objectius de la UE en matèria d'exportació i operacions amb tercers països. Des del desembre passat de 2020, les pimes compten ja amb un portal per a facilitar els seus intercanvis comercials dins del territori comunitari. Es tracta de la Passarel·la Digital Única, un conjunt de recursos que poden ser(...)

Publicat per cedec el 04-02-2021

La importància de l'anàlisi DAFO per a un pla de negocis

Un anàlisi DAFO és aquell en el qual podem identificar les febleses, amenaces, fortaleses i oportunitats d'una empresa, tot això amb l'objectiu de desenvolupar una estratègia comercial sòlida. La pròpia paraula és un acrònim format per les inicials d'aquests quatre termes. A CEDEC oferim serveis de consultoria d'organització estratègica a les empreses, tant pimes com familiars, amb(...)

El valor de la informació

Rebi mensualment per e-mail articles i vídeos amb informació sobre gestió estratègica empresarial.

Subscrigui’s a la nostra Newsletter Informe Empresarial CEDEC.