Com recuperar més ràpid el teu negoci després d'una crisi
La pandèmia que comencem a deixar enrere ens ha ensenyat que les crisis solen arribar sense avisar. Travessar-les, però també recuperar-se d'elles, requerirà un gran esforç per part de les empreses. Aquest procés és clau per a la supervivència del negoci, i saber quines accions convé prendre a cada moment per a canalitzar la situació, marcarà la subsistència o el fracàs.
A CEDEC, consultoria d'Organització Estratègica líder a Europa en gestió, direcció i organització d'empreses, sabem que una crisi pot acabar amb una companyia. Aquestes circumstàncies es donen d'improvís o després de prendre males decisions. Si som capaços de superar aquests moments difícils analitzant la nostra situació actual, el mercat i l'entorn social en el qual ens trobem, tindrem més eines al nostre abast per a una recuperació més ràpida.
La primera acció que hem de dur a terme és identificar quines activitats han deixat de funcionar. És possible que la crisi comencés en una àrea concreta de l'empresa. Potser ja no rendia el mateix, no va poder enfrontar-se a un projecte important o ha deixat d'aportar valor. En cas que ja no funcioni, cal eliminar-la. Es tracta d'un llast que impedirà una recuperació adequada.
Un altre aspecte que tenir en compte resideix en la proposta de valor que efectuem als clients. Cal renovar-la per a dotar-la de l'actualitat i força que ha perdut. Hem d'adaptar-la a la situació actual. Gràcies a ella, mostrarem una aposta decidida pel futur i el públic, tornarà a confiar en els serveis o productes que els oferim i, en conseqüència, a confiar de nou en l'empresa.
Al costat d'això, després d'una crisi, molt probablement hem de redefinir els equips de treball i les seves tasques. Es tracta d'efectuar una reorganització que acceleri o consolidi la recuperació. Pot ser que no sigui una tasca agradable, però alguns treballadors perdran el seu treball i haurem de contractar nous més qualificats. A vegades bastarà amb planificar una reorganització dels equips o buscar talents ocults en la nostra plantilla. Cal no oblidar que l'objectiu sempre serà mantenir el negoci a flotació i potenciar-lo en la mesura que sigui possible.
No hem d'oblidar la base de clients que teníem abans de la crisi. Hem de recobrar el contacte perdut amb ells i transmetre'ls la nova proposta de valor que hem dissenyat. Són el nostre principal actiu i, és molt probable, que la seva confiança hagi resultat danyada a causa del moment passat, per la qual cosa haurem de restituir-la. D'aquesta manera, si aconseguim de nou la seva confiança, podrem estabilitzar la situació de l'empresa més ràpidament.
Per a aconseguir tot l'anterior, la digitalització serà el nostre gran aliat. Haurem d'analitzar la situació actual i, si és necessari, redissenyar la nostra infraestructura informàtica planificant tant a mitjà com a llarg termini. No sols ens permetrà estalviar costos, agilitar processos i tenir un major control de l'empresa, sinó que ens obrirà les portes del màrqueting digital. Aquest ens ajudarà a aconseguir al públic a través de nous canals, generar comunitats i mantenir un contacte més estret amb els nostres consumidors.
Una crisi és un moment complicat. I en tot aquest procés, no hem d'oblidar-nos de les persones i posar-les en el centre de les nostres decisions, ja siguin clients, empleats o proveïdors de l'empresa. És el moment de mostrar realment el que som, d'ensenyar els nostres valors, a nivell personal i empresarial i focalitzar tots els nostres esforços a sortir enfortits d'aquesta situació, reforçant també el vessant social i mediambiental del nostre negoci per a crear un món més igualitari i sostenible.
En definitiva, aquestes són algunes de les accions que les empreses han de dur a terme per a reposar-se després d'una situació complicada. Les crisis són moments convulsos, però també d'oportunitat. A CEDEC,?consultoria d'Organització Estratègica Empresarial animem als empresaris a mantenir la calma, fixar el rumb i buscar una recuperació sòlida. Així, recobrarem el ritme i la confiança perduda dels clients i continuarem avançant cap a l'Excel·lència Empresarial en la nostra gestió.
0 Comentaris