Publicat per cedec el 01-08-2019

Com fer correctament una anàlisi de la competència?

En un mercat econòmic cada vegada més saturat, en el qual les empreses llancen nous productes i serveis freqüentment i en el qual la competitivitat sistèmica és més gran que mai, fer una anàlisi de la competència és indispensable per situar-se per davant de la resta de companyies. Això és cert en el cas d'empreses ja consolidades, però encara molt més quan es vol emprendre un nou negoci.

A CEDEC creiem que analitzar bé la competència és imprescindible i, a més, el primer pas per crear una nova empresa que pugui funcionar. Conèixer les capacitats, els recursos, les estratègies, les fortaleses i les debilitats de la resta d'organitzacions del sector permetrà detectar nínxols de mercat i també quines àrees s'hauran d'explotar per adquirir un avantatge competitiu que marqui la diferència. És per això que compartim aquest article d'"Ok Diario" en el qual s'enumeren alguns dels aspectes que cal estudiar quan es fa una anàlisi d'aquest tipus.



Posicionament i experiència

El primer que cal examinar és el mercat al qual es vol entrar, per saber el nombre d'empreses competidores a les quals caldrà enfrontar-se, així com quines en són les líders i quines són simplement seguidores. També és important saber si es tracta d'empreses noves o de companyies consolidades. És vital no refiar-se simplement de la intuïció sinó aprofundir per identificar bé les organitzacions amb les quals es competirà realment, així com tenir en compte les tendències del mercat.

A més, de les empreses líders amb anys d'experiència, sempre se'n pot aprendre alguna cosa, ja que solen ser companyies que aconsegueixen satisfer adequadament les necessitats dels clients. Així, convé inspirar-s'hi per copiar-ne les estratègies més eficaces, però buscant alguna cosa que diferenciï el nou negoci i el faci atractiu (i necessari) per als consumidors.

Ubicació i distribució

Analitzar la ubicació, els canals de venda i la distribució de la competència també permetrà identificar oportunitats de negoci. És possible que, en un lloc determinat, una empresa no sigui capaç de satisfer tota la demanda o que hi hagi àrees en les quals no es tingui accés a un producte o servei concrets.

Amb la digitalització, també és essencial disposar d'un web i una botiga en línia i fer que les condicions de venda siguin, com a mínim, iguals que les de la competència.

Preus

Conèixer a quins preus venen els seus productes la resta d'empreses també és rellevant per saber si es podrà competir en aquest aspecte; si cal fixar un preu més alt, és probable que hi hagi algun problema de productivitat que desaconselli introduir-se en aquest mercat. L'única excepció és si es tracta d'un producte o servei que incorpori un valor afegit exclusiu pel qual els clients estiguin disposats a pagar més.

Estratègies de màrqueting

Conèixer les tècniques de marxandatge, aparadorisme o màrqueting digital també servirà per conèixer les característiques del producte al qual donen més rellevància o els públics als quals s'adrecen. Visitar la competència, tant la botiga física, com la web i les xarxes socials, podrà aportar molta informació sobre els punts forts i la reputació de cada empresa, així com sobre els aspectes pels quals aposten en la seva estratègia de comunicació.

A CEDEC, Consultoría de Organización Estratégica, considerem que és fonamental dedicar tot l'esforç que es mereix a aquest treball d'anàlisi de la competència, no només pel que fa a la recopilació de les dades sinó sobretot a l'hora d'estudiar aquestes dades per treure'n conclusions útils que serveixin de base per prendre decisions i fer efectiva l'estratègia empresarial. D'aquesta manera s'aconseguirà construir un negoci sòlid i amb perspectives de creixement, que camini de manera decidida cap a la consecució de l'excel·lència empresarial.

Imatge Cámara de Comercio

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 05-12-2023

stratègia d'expansió empresarial

Mantenir-se estacionari (ni cap endavant ni cap enrere) no és una opció El món de l'empresa del s. XXI és dinàmic i competitiu. I els canvis i innovacions se succeeixen a gran velocitat. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses(...)

Publicat per cedec el 09-11-2023

Com disposar d'una organització de vendes més eficient

Per què? Perquè tu ja saps que la força de vendes és clau en la teva empresa L'organització de la força de vendes és un pilar fonamental per a l'èxit de qualsevol empresa. No t'estem descobrint res nou amb aquesta afirmació, veritat? A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.