Publicat per cedec el 11-10-2017

Com aconseguir una bona comunicació de marca?

La comunicació s'ha convertit en un aspecte clau per a l'èxit d'una empresa, tant a nivell intern com extern. D'una banda, en un context cada vegada més competitiu i on els consumidors es veuen aclaparats per la quantitat de continguts que reben de les empreses, una bona comunicació de marca és essencial per tal de diferenciar-se. De l'altra, amb el creixement de les organitzacions, i una major especialització dels empleats, solament una bona comunicació corporativa interna aconsegueix aportar una visió comuna.

A CEDEC som conscients que comunicar adequadament la imatge de marca no és fàcil, especialment per a les empreses més petites que compten amb menys recursos econòmics i humans. És per això que compartim aquest article de Cinco Días on es repassen els pilars d'una bona comunicació en l'actual mercat canviant en el qual ens trobem.



Els empleats són els millors ambaixadors de marca

Els consumidors desconfien cada vegada més de la publicitat tradicional. Per això els empleats acaben convertint-se en els principals ambaixadors de marca, en esdevenir la imatge de l'empresa, dels seus valors i del seu saber (o no) fer. I tenint en compte que la reputació de l'empresa depèn més que mai dels seus treballadors, és important que aquests determinin una identitat clara (i aconsegueixin que els empleats s'identifiquin amb ella), cosa que només serà possible posant èmfasi en una comunicació interna transversal, transparent i contínua.

L'estratègia de comunicació ha de col·locar el consumidor en el centre

Allò realment 'important no és que l'empresa sigui millor que una altra, o que tingui un producte revolucionari (o almenys, no només), sinó que aconsegueixi que el client se senti comprès, així que ha de guiar-se per les seves necessitats i preferències a l'hora de dissenyar l'estratègia de comunicació.

El mòbil guanya terreny com a eina de comunicació

Les noves tecnologies han transformat per complet el món de la comunicació corporativa, i l'auge del telèfon mòbil exigeix que aquest canal sigui la principal forma de contacte amb els usuaris (és a dir, cal comunicar-se amb el client allà on aquest es troba, que ja no és en els mitjans convencionals, sinó al mòbil, que a més permet interaccions més directes i individualitzades).

El big data i el micromarketing, dues tendències a les quals treure partit

Encara que portem anys parlant de la importància del big data, la majoria de les empreses segueix sense implementar eines que li permetin analitzar quantitats massives de dades per esbrinar què és el que desitgen els seus consumidors, quins productes triomfaran entre ells o quines tècniques de màrqueting funcionaran millor amb cadascun d'ells. És essencial que les petites i mitjanes empreses apostin per la formació en aquest terreny, per poder treure partit del micromarketing, personalitzant la comunicació al màxim per multiplicar-ne l'eficàcia.

Els continguts són la nova publicitat

Un bon storytelling és la manera de seduir aquests consumidors saturats davant l'abundància de missatges publicitaris. Diferenciar-se amb continguts informatius de qualitat, que responguin a necessitats dels usuaris i treguin partit dels nous canals de missatgeria per crear formes d'interactuar més personalitzades, és el mètode amb el qual les empreses podran arribar fins al cor del potencial client, fart d'empreses a les quals se'ls nota que l'única cosa que volen és vendre.

Convé cuidar tots els aspectes de la responsabilitat social corporativa

Per als ciutadans és cada vegada més important el compromís social de les empreses, per això és fonamental centrar-se en l'estratègia de comunicació, transmetent tota la informació sobre les polítiques de responsabilitat social d'una forma clara i transparent, que generi confiança.

A CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, creiem que és important que les petites i mitjanes empreses prestin la màxima atenció a la comunicació de la seva imatge de marca, que resulta essencial per connectar amb els potencials clients, fidelitzar-los, aconseguir una bona reputació i, en última instància, assegurar el creixement i l'excel·lència empresarial a llarg termini.

Imatge MDirector

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 05-12-2023

stratègia d'expansió empresarial

Mantenir-se estacionari (ni cap endavant ni cap enrere) no és una opció El món de l'empresa del s. XXI és dinàmic i competitiu. I els canvis i innovacions se succeeixen a gran velocitat. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses(...)

Publicat per cedec el 09-11-2023

Com disposar d'una organització de vendes més eficient

Per què? Perquè tu ja saps que la força de vendes és clau en la teva empresa L'organització de la força de vendes és un pilar fonamental per a l'èxit de qualsevol empresa. No t'estem descobrint res nou amb aquesta afirmació, veritat? A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.