Publicat per cedec el 11-10-2017

Com aconseguir una bona comunicació de marca?

La comunicació s'ha convertit en un aspecte clau per a l'èxit d'una empresa, tant a nivell intern com extern. D'una banda, en un context cada vegada més competitiu i on els consumidors es veuen aclaparats per la quantitat de continguts que reben de les empreses, una bona comunicació de marca és essencial per tal de diferenciar-se. De l'altra, amb el creixement de les organitzacions, i una major especialització dels empleats, solament una bona comunicació corporativa interna aconsegueix aportar una visió comuna.

A CEDEC som conscients que comunicar adequadament la imatge de marca no és fàcil, especialment per a les empreses més petites que compten amb menys recursos econòmics i humans. És per això que compartim aquest article de Cinco Días on es repassen els pilars d'una bona comunicació en l'actual mercat canviant en el qual ens trobem.



Els empleats són els millors ambaixadors de marca

Els consumidors desconfien cada vegada més de la publicitat tradicional. Per això els empleats acaben convertint-se en els principals ambaixadors de marca, en esdevenir la imatge de l'empresa, dels seus valors i del seu saber (o no) fer. I tenint en compte que la reputació de l'empresa depèn més que mai dels seus treballadors, és important que aquests determinin una identitat clara (i aconsegueixin que els empleats s'identifiquin amb ella), cosa que només serà possible posant èmfasi en una comunicació interna transversal, transparent i contínua.

L'estratègia de comunicació ha de col·locar el consumidor en el centre

Allò realment 'important no és que l'empresa sigui millor que una altra, o que tingui un producte revolucionari (o almenys, no només), sinó que aconsegueixi que el client se senti comprès, així que ha de guiar-se per les seves necessitats i preferències a l'hora de dissenyar l'estratègia de comunicació.

El mòbil guanya terreny com a eina de comunicació

Les noves tecnologies han transformat per complet el món de la comunicació corporativa, i l'auge del telèfon mòbil exigeix que aquest canal sigui la principal forma de contacte amb els usuaris (és a dir, cal comunicar-se amb el client allà on aquest es troba, que ja no és en els mitjans convencionals, sinó al mòbil, que a més permet interaccions més directes i individualitzades).

El big data i el micromarketing, dues tendències a les quals treure partit

Encara que portem anys parlant de la importància del big data, la majoria de les empreses segueix sense implementar eines que li permetin analitzar quantitats massives de dades per esbrinar què és el que desitgen els seus consumidors, quins productes triomfaran entre ells o quines tècniques de màrqueting funcionaran millor amb cadascun d'ells. És essencial que les petites i mitjanes empreses apostin per la formació en aquest terreny, per poder treure partit del micromarketing, personalitzant la comunicació al màxim per multiplicar-ne l'eficàcia.

Els continguts són la nova publicitat

Un bon storytelling és la manera de seduir aquests consumidors saturats davant l'abundància de missatges publicitaris. Diferenciar-se amb continguts informatius de qualitat, que responguin a necessitats dels usuaris i treguin partit dels nous canals de missatgeria per crear formes d'interactuar més personalitzades, és el mètode amb el qual les empreses podran arribar fins al cor del potencial client, fart d'empreses a les quals se'ls nota que l'única cosa que volen és vendre.

Convé cuidar tots els aspectes de la responsabilitat social corporativa

Per als ciutadans és cada vegada més important el compromís social de les empreses, per això és fonamental centrar-se en l'estratègia de comunicació, transmetent tota la informació sobre les polítiques de responsabilitat social d'una forma clara i transparent, que generi confiança.

A CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, creiem que és important que les petites i mitjanes empreses prestin la màxima atenció a la comunicació de la seva imatge de marca, que resulta essencial per connectar amb els potencials clients, fidelitzar-los, aconseguir una bona reputació i, en última instància, assegurar el creixement i l'excel·lència empresarial a llarg termini.

Imatge MDirector

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Campo obligatorio.
Campo obligatorio/erróneo.
Campo obligatorio.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 23-02-2021

Passarel·la Digital Única per a pimes que vulguin exportar a la UE

Establir un marc administratiu comú és un dels objectius de la UE en matèria d'exportació i operacions amb tercers països. Des del desembre passat de 2020, les pimes compten ja amb un portal per a facilitar els seus intercanvis comercials dins del territori comunitari. Es tracta de la Passarel·la Digital Única, un conjunt de recursos que poden ser(...)

Publicat per cedec el 04-02-2021

La importància de l'anàlisi DAFO per a un pla de negocis

Un anàlisi DAFO és aquell en el qual podem identificar les febleses, amenaces, fortaleses i oportunitats d'una empresa, tot això amb l'objectiu de desenvolupar una estratègia comercial sòlida. La pròpia paraula és un acrònim format per les inicials d'aquests quatre termes. A CEDEC oferim serveis de consultoria d'organització estratègica a les empreses, tant pimes com familiars, amb(...)

El valor de la informació

Rebi mensualment per e-mail articles i vídeos amb informació sobre gestió estratègica empresarial.

Subscrigui’s a la nostra Newsletter Informe Empresarial CEDEC.