Punts clau que cal tenir en compte a l'hora de fabricar un producte
Llançar-se a la creació d'un producte és un procés arriscat, complex i ple d'incerteses, però també és una de les peces clau per a la sostenibilitat de les empreses.
Les companyies necessiten innovar en tot moment, llançar productes nous que connectin amb els consumidors, que generin noves fonts d'ingressos i, en definitiva, que facin evolucionar l'empresa.
A
CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica líder a Europa en gestió, direcció i organització per a empreses familiars i pimes des de 1965, som conscients que aquest procés pot ser un autèntic repte per a moltes companyies, per això compartim aquest
article amb consells i recomanacions sobre els
punts clau per als processos de fabricació de productes.
A més de pensar en les necessitats dels consumidors i de dissenyar un producte que s'ajusti a les peculiaritats de cada mercat, els responsables de les empreses han de tenir en compte alguns aspectes clau per optimitzar els resultats. En detallem els següents:
No deixis mai de buscar: Això implica estar en tot moment a la caça de noves oportunitats, però també buscant proveïdors o fórmules de venda. Buscar és la primera passa per a una millora contínua.
Tota sinergia és bona: Les empreses no ho han de fer tot soles. Qualsevol col·laboració potencial que ajudi a aclarir el mercat és bona. D'aquesta manera podràs buscar nous usos per als teus productes o trobar altres mercats interessants per a la teva companyia.
Rendibilitza el producte: De vegades implica pensar "fora de la caixa". Pensa com convertir en oportunitats les obligacions vinculades al llançament d'un producte.
Aprofita la productivitat marginal: Si ets bo en una cosa, pots no només aprofitar-ho de manera directa, sinó també convertir-ho en una oportunitat de negoci i vendre-ho a d'altres. Per exemple, és el que fa Amazon amb els seus serveis Cloud.
El producte estacional no és només un llast: Només has de trobar com aprofitar els moments vall d'altres o els teus propis per crear noves oportunitats de negoci. Per exemple, el teu
know how i les teves màquines poden servir fora decr temporada a un
partner per fabricar un altre tipus de producte.
Fes servir les grans: Converteix-les en els teus
partners per entrar a mercats que coneixen millor i evitar errors de partida. Aprofita per aprendre'n com operar en aquests mercats.
Subcontracta a origen allò que després et simplifiqui la feina: Per exemple, pots fer el control a origen de la teva producció amb un proveïdor, de manera que acceleris el procés i estalviïs costos.
Fes servir la tecnologia de la manera més eficient: De vegades és més rendible tenir tecnologia pròpia, mentre que d'altres és millor fer servir la d'un proveïdor. Pensa què impactarà de manera més positiva en el teu cost i aposta per això.
No sobrepassis els teus costos màxims: Assumeix on tens els límits de despeses i fixa'ls com a fronteres inamovibles. Cal que els tinguis molt presents quan negociïs amb la resta de baules de la cadena.
No et quedis en el mercat còmode i conegut: D'una banda, fes servir la internacionalització per augmentar la demanda, amb la cerca de nous mercats naturals per als teus productes. D'altra banda, fins i tot en un mateix mercat, pensa què voldran aquests consumidors i adapta-t'hi. Alguns mercats són més sensibles al preu, mentre que d'altres ho són a la qualitat.
Obre't a noves eines i oportunitats: Solucions com el
crowdfunding, que permet finançar un producte prèviament al llançament amb col·laboracions dels consumidors, poden ser passarel·les eficients per accedir a capital.
A
CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, considerem que buscar noves oportunitats pot ser un aspecte clau per créixer i trobar noves vetes de mercat interessants per a cada companyia. A més, apostar per una producció eficient pot ser un aspecte clau per assolir l'
excel·lència empresarial.
0 Comentaris