Publicat per cedec el 11-07-2017

Atreure talent digital, un repte per a les pimes

La digitalització és una necessitat imperiosa per a qualsevol empresa, però sobretot per a les pimes. En un context de canvi econòmic continu, en què els processos tradicionals es traslladen a un nou entorn, i les exigències dels consumidors evolucionen, només les empreses que tenen capacitat d'adaptar-se a la revolució provocada per les noves tecnologies podran triomfar. Però, per aconseguir-ho, calen professionals capacitats i especialitzats que liderin la transformació digital, i trobar-los no és gens fàcil.

A CEDEC sabem que atreure talent digital és avui dia un dels principals reptes per a les pimes, ja que es tracta de perfils molt sol·licitats, però escassos. No obstant això, és essencial per a les companyies definir bé els professionals que necessiten per accelerar al màxim una recerca que, per regla general, triga diversos mesos. Per comprendre la problemàtica que comporta aquesta escassetat de professionals qualificats, volem compartir aquest article d'Expansión que n'analitza les causes i les possibles solucions.



Actualment a Espanya hi ha prop de 350.000 vacants en àrees com el màrqueting digital, el comerç electrònic, la comunicació i continguts, el big data, l'anàlisi de dades o el desenvolupament en suports mòbils. El problema és que les empreses busquen professionals experts en nous llenguatges tecnològics qualificats, que a més a més puguin aportar anys d'experiència. I Internet va suposar una transformació tan gran, i tan ràpida, que el mercat laboral no va tenir temps d'adaptar-s'hi.

D'una banda, perquè la demanda entre les empreses creix de manera exponencial, i no només en determinats sectors o en grans empreses, sinó que es tracta d'una situació transversal. De l'altra, perquè l'esquerda entre el món acadèmic i el laboral és enorme pel que fa al panorama digital, ja que les companyies busquen perfils que encara no existeixen, mentre que les universitats continuen ancorades en el passat, creant professionals que no interessen a les empreses. Les carreres tecnològiques com ara les matemàtiques, la informàtica i altres enginyeries acostumen a estar desactualitzades, orientades a altres àrees d'actualitat, mentre que en innovació i transformació digital sorgeixen cada any noves vacants que no s'aconsegueixen cobrir.

Atesa aquesta situació, moltes empreses opten per reciclar els professionals dels quals ja disposa l'organització, però és una solució a llarg termini i el cost no és baix. A més a més, en molts casos el que es demanen són professionals híbrids, que han de disposar d'una preparació molt específica en diferents àrees.  

El panorama en el cas de les pimes és encara pitjor, perquè no poden competir en salaris amb les grans empreses. I totes dues estan en desavantatge respecte a les companyies estrangeres, que recorren a Espanya perquè la mà d'obra és més barata, i això els permet aconseguir els millors professionals.

Com es pot combatre aquesta situació? És evident que les empreses no poden augmentar la quantitat de talent digital; per tant, han de poder competir en la lluita pels pocs professionals que n'hi ha, que actualment es mouen de projecte en projecte.

Per això, és fonamental definir bé els rols que es necessiten, les responsabilitats de cada càrrec, i les condicions econòmiques. Si s'aborda el mercat digital sense una reflexió prèvia i una estratègia clara, és impossible trobar el candidat ideal per assolir els objectius. D'altra banda, és recomanable instruir els professionals dins de la companyia, perquè tot i que a curt termini les posicions estratègiques hauran d'ocupar-les perfils que aportin un gran coneixement i una visió global sobre la digitalització, també caldrà disposar d'un equip de suport més ampli, que pot cobrir la plantilla actual.

A CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, animem totes les empreses a començar ara a traçar una estratègia pel que fa a l'atracció del talent digital. Només així aconseguiran cobrir les vacants que asseguren una correcta transformació digital de l'empresa, essencial per adaptar-se als canvis que es vagin produint, continuar creixent a llarg termini i aconseguir l'excel·lència empresarial.

Imatge Glocal Thinking

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 19-10-2023

El paper fonamental del director general en l'empresa familiar i en la Pyme

Una figura cridada a marcar el rumb de l'empresa cap a l'èxit Potser la teva empresa no està en una posició que justifiqui la figura d'un director general aliè a la família o a l'accionariat. Però, en qualsevol cas, si aquest paper l'exerceixes tu com a empresari, aquest article et serà molt útil. A CEDEC, Consultoria(...)

Publicat per cedec el 12-09-2023

Com promoure la salut mental en les empreses

Fomentant el Benestar dels Treballadors i l'Èxit Empresarial En l'entorn empresarial actual, on la competitivitat i el rendiment són factors clau, la salut mental dels treballadors s'ha convertit en un tema de vital importància. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.