6 elements que has de tenir en compte per organitzar el teu negoci
Organitzar un
negoci és molt important i més difícil del que sembla a simple vista. D’una bona
organització dependrà, en bona part, l’èxit o el fracàs d’una
empresa: és important per assegurar-se que el
negoci es pot desenvolupar de manera fluïda, sense obstacles innecessaris, sense malgastar recursos i optimitzant tot el que tenim a la nostra disposició.
A
CEDEC estem d’acord que l’
organització interna d’un negoci és important i que totes les
pimes haurien d’estar segures que ho fan bé. Per això ens ha semblat interessant compartir
aquest article publicat a
Pymes y Autónomos. El text desgrana els diferents elements que cal tenir en compte a l’hora d’organitzar un negoci, independentment de la naturalesa de l’
empresa.
Es tracta de sis elements:
- Nivells: tota empresa hauria de tenir un model jeràrquic, tot i que els diferents nivells no s’han de notar gaire. D’aquesta manera els processos són més efectius i el clima laboral, més agradable.
- Càrrecs o responsables: les empreses s’han d’assegurar que tots els treballadors estan ben posicionats, de manera que no se’n desaprofiti el talent. Per a això, és molt important conèixer bé el personal.
- Recursos: una gestió de recursos adequada evitarà dues situacions: que el negoci es quedi curt a l’hora d’esforçar-se a aconseguir els seus objectius o, al contrari, que utilitzi recursos innecessaris.
- Estil de lideratge: a l’hora de triar un estil de lideratge, és important tenir en compte el context i les circumstàncies, i aconseguir el punt perfecte entre el tipus autocràtic, el participatiu i de línia-staff.
- Delegació: triar bé les persones a qui es delegarà una tasca, tenint en compte que siguin compatibles i que estiguin disposades i capacitades per fer-la.
- Canals de comunicació: s’han d’habilitar els canals que garanteixin que la comunicació sigui fluïda i ràpida, per a la qual cosa cal establir els mitjans que utilitzarà la Direcció per comunicar-se amb els nivells més baixos i a la inversa.
A
CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, coincidim que una
bona gestió i
organització d’aquests elements repercutirà de manera positiva no només en el desenvolupament del negoci, sinó també en el clima i l’
ambient laboral. Avançar cap a l’
excel·lència empresarial serà més senzill amb una bona
organització, cosa a la qual també ajudem des de
CEDEC, com es veu als nostres
nombrosos casos d’èxit i a les opinions dels nostres clients.
Imatge Prevento
0 Comentaris