Publicat per cedec el 17-03-2016

6 elements que has de tenir en compte per organitzar el teu negoci

Organitzar un negoci és molt important i més difícil del que sembla a simple vista. D’una bona organització dependrà, en bona part, l’èxit o el fracàs d’una empresa: és important per assegurar-se que el negoci es pot desenvolupar de manera fluïda, sense obstacles innecessaris, sense malgastar recursos i optimitzant tot el que tenim a la nostra disposició.

A CEDEC estem d’acord que l’organització interna d’un negoci és important i que totes les pimes haurien d’estar segures que ho fan bé. Per això ens ha semblat interessant compartir aquest article publicat a Pymes y Autónomos. El text desgrana els diferents elements que cal tenir en compte a l’hora d’organitzar un negoci, independentment de la naturalesa de l’empresa.

Es tracta de sis elements:

  • Nivells: tota empresa hauria de tenir un model jeràrquic, tot i que els diferents nivells no s’han de notar gaire. D’aquesta manera els processos són més efectius i el clima laboral, més agradable.

  • Càrrecs o responsables: les empreses s’han d’assegurar que tots els treballadors estan ben posicionats, de manera que no se’n desaprofiti el talent. Per a això, és molt important conèixer bé el personal.

  • Recursos: una gestió de recursos adequada evitarà dues situacions: que el negoci es quedi curt a l’hora d’esforçar-se a aconseguir els seus objectius o, al contrari, que utilitzi recursos innecessaris.

  • Estil de lideratge: a l’hora de triar un estil de lideratge, és important tenir en compte el context i les circumstàncies, i aconseguir el punt perfecte entre el tipus autocràtic, el participatiu i de línia-staff.

  • Delegació: triar bé les persones a qui es delegarà una tasca, tenint en compte que siguin compatibles i que estiguin disposades i capacitades per fer-la.

  • Canals de comunicació: s’han d’habilitar els canals que garanteixin que la comunicació sigui fluïda i ràpida, per a la qual cosa cal establir els mitjans que utilitzarà la Direcció per comunicar-se amb els nivells més baixos i a la inversa.


A CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, coincidim que una bona gestió i organització d’aquests elements repercutirà de manera positiva no només en el desenvolupament del negoci, sinó també en el clima i l’ambient laboral. Avançar cap a l’excel·lència empresarial serà més senzill amb una bona organització, cosa a la qual també ajudem des de CEDEC, com es veu als nostres nombrosos casos d’èxit i a les opinions dels nostres clients.

Imatge Prevento

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 06-08-2020

Auditories energètiques: què són i per què són importants per a les empreses

Des de 2016 totes les empreses espanyoles amb més de 250 treballadors i totes les que facturin més de 50 milions d'euros en volum de negoci –independentment de la seva mida– estan obligades a fer una auditoria energètica. Ara bé, tot i aquesta obligació legal, realment poques companyies l'estan fent. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica líder a Europa en gestió, direcció(...)

Publicat per cedec el 19-03-2020

Com és la governança de les empreses familiars espanyoles?

Les empreses familiars tenen un pes indubtable en l'economia espanyola. Suposen el 90 % del total de companyies privades, aporten el 57 % del PIB i generen el 67 % de l'ocupació. No obstant això, sovint aquest tipus d'empreses es veuen desbordades a l'hora de planificar la seva successió, o assegurar una governança objectiva aliena a motivacions emocionals. A CEDEC sabem que les empreses(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.