Les 10 qualitats que defineixen un bon líder
Estar al capdavant d’una
empresa requereix moltes
habilitats i
qualitats, però sens dubte una de les més importants és la
capacitat de lideratge. Aconseguir no només dur el
negoci pel bon camí, sinó també que els teus
treballadors,
clients i
inversors creguin en la teva visió, és indispensable per assolir l’
èxit.
A
CEDEC opinem que un bon líder marca la diferència entre una
empresa que sobreviu o “va fent” i una que avança amb pas ferm i bon ritme cap a l’
excel·lència empresarial. Per això ens ha semblat important compartir
aquest article publicat a
PuroMarketing en què es detallen les
10 qualitats que defineixen un bon líder.
El text es basa en les característiques de lideratge que ofereix Michel Page, líder mundial en assessorament de selecció especialitzada. Aquestes són, en la seva
opinió, les
deu qualitats que defineixen un bon líder:
- Comunicació. Els bons directius han de saber transmetre l’estratègia de la companyia, tant internament com a l’exterior. Per aconseguir-ho, han de ser clars i concisos, i estar segurs que el missatge arriba i s’entén correctament. A més, el flux no ha de ser unilateral: els líders han d’escoltar les opinions i els suggeriments dels seus treballadors.
- Donar bon exemple. Els líders d’una empresa també són, en certa manera, una representació del que és el negoci. Per això, i perquè se’ls està observant constantment, sempre s’han de comportar de manera responsable i donar exemple.
- Estar disposats a assumir i a renunciar a la responsabilitat. L’assumpció de responsabilitats és una cosa que tots els líders tenen clara, però també han de reconèixer quan és el moment de delegar tasques als seus treballadors.
- Motivació. Un bon líder ha de ser capaç de motivar els treballadors, la qual cosa permetrà que augmentin tant el seu benestar a la companyia com la seva productivitat. Saber transmetre entusiasme, els objectius de l’equip i passió pel que es fa és clau per a un bon ambient laboral.
- Reconèixer i fomentar el potencial. Ha de parar atenció a tots els membres de l’equip sense excepció i reconèixer les habilitats i aptituds especials de cadascú. Després d’aquest reconeixement, ha de saber fomentar aquestes capacitats i aprofitar-les en benefici de l’empresa.
- Empatia. Basar el lideratge únicament en una actitud autoritària no acostuma a acabar bé. Els bons líders saben combinar la seva autoritat amb la comprensió, són propers al seu equip i fomenten un bon ambient sense caure en un excés de confiança.
- Tolerar els errors. Tothom s’equivoca, tots som humans. Els bons líders saben reaccionar als problemes amb celeritat i adaptar-se a les noves situacions.
- Establir metes i expectatives. El treball per objectius és cada vegada més comú a les empreses, de manera que els bons caps han de saber establir aquestes metes de manera clara, amb terminis de lliurament i objectius tangibles.
- Autoreflexió. No només han d’analitzar les capacitats del seu equip, sinó que han de ser capaços de reconèixer les seves pròpies fortaleses i debilitats. Han de saber utilitzar els seus punts forts i centrar-se a millorar els febles, perquè això també els ajudarà a millorar com a líders.
- Autenticitat. Un líder que fingeix ser una cosa que no és de seguida aixeca sospites. Si el cap no inspira confiança i és fals, serà difícil que pugui mantenir motivat el seu equip. Els bons directius troben el seu propi estil de lideratge, d’acord amb la seva personalitat, i així aconsegueixen el respecte i la confiança dels seus treballadors.
A
CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, creiem que és molt important que qualsevol persona que estigui al capdavant d’una
empresa o en un càrrec amb responsabilitats i amb persones al seu càrrec, tingui capacitat de
lideratge. Només així aconseguirà impulsar el negoci cap a l’
excel·lència empresarial, cosa que des de
CEDEC fomentem treballant dia rere dia amb els nostres clients i que es pot veure reflectida als nostres
casos d’èxit i a les opinions dels nostres clients.
Foto: TED
0 Comentaris