Publicat per cedec el 12-04-2018

La importància estratègica de la missió, la visió i els valors a les empreses

La missió, la visió i els valors de cada empresa són conceptes 'clàssics' de màrqueting que, malgrat els canvis i les noves tendències en gestió empresarial, continuen sent completament actuals a causa de l'impacte positiu que tenen en totes les organitzacions a l'hora de guiar-les cap a l'èxit.

A CEDEC creiem que definir de manera adequada la missió, la visió i els valors de cada negoci no només millora notablement les estratègies orientades a les vendes i la fidelització del client, sinó que també afecta la resta d'àrees de l'empresa. Aquest article de marketingdirecto.com analitza aquests tres pilars de l'anomenat 'ADN' corporatiu.



Aquests tres conceptes se solen confondre però hem de tenir en compte que, tot i estar relacionats, no són el mateix i de vegades s'infravaloren. Per això és essencial considerar la missió, la visió i els valors com a autèntics fonaments sobre els quals construir una empresa.

La missió o raó de ser

Es pot definir la missió com el cor o el nucli de qualsevol organització, i acostuma a reflectir l'objectiu de l'empresa. És la que marca l'essència i el motiu per existir. La missió està íntimament relacionada amb l'origen del negoci i, per descomptat, va més enllà de qualsevol plantejament econòmic.

La concreció de la missió serà una eina molt útil en tots els passos i les decisions empresarials, que s'han d'ajustar a aquesta definició. Tot i que qualsevol model de negoci ha d'evolucionar i s'ha de transformar a mesura que ho fa el mercat, també s'ha de mantenir fidel a la seva raó de ser.

La visió o meta per assolir

En aquest punt es tracta de determinar amb poques paraules com volem que sigui la nostra empresa en el futur, és a dir, les fites que ens plantegem assolir. La visió ha de ser realista i ha d'incloure una meta que es pugui aconseguir en un temps raonable. De retruc, la missió ha de 'funcionar' com una font de motivació.

De vegades, la visió es pot entendre com diferents factors que afegeixen valor a l'empresa.

Els valors o la cultura corporativa

S'han d'analitzar quins són els principis ètics sobre els quals construirem l'empresa i que seran la base de qualsevol actuació dins i fora de l'organització.

Aquests valors corporatius, que poden ser entre 5 i 7, constitueixen la cultura de l'organització i s'han de respectar i esdevenir normes inviolables. No s'han de confondre amb els avantatges competitius o trets diferenciadors.

La missió, la visió i els valors tenen una doble funció de vital rellevància per a les organitzacions, que són el caràcter comunicador i l'estratègic. Aquests tres suports de la identitat corporativa no es poden entendre sense ser compartits. S'han de presentar i comunicar de manera pública tant entre els empleats, com entre els clients, els proveïdors i d'altres al voltant de l'empresa; és a dir, també de manera interna i externa.

Finalment, no hem d'oblidar el potencial estratègic de la missió, la visió i els valors de cada empresa, ja que són eines fonamentals per elaborar qualsevol pla i fins i tot els objectius estratègics. Qualsevol decisió d'una organització està obligada a anar en sintonia amb aquests pilars.

A CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, considerem que és essencial definir de manera consensuada i amb responsabilitat la missió, la visió i els valors de l'empresa, ja que si puntualitzem aquests conceptes establim aspectes vitals com ara qui som, quin és el rumb que cal seguir, les metes que volem assolir i quina cultura empresarial guiarà cada pas. Les organitzacions que tenen ben definits aquests tres pilars aconsegueixen un encert rotund a l'hora d'afrontar el gran repte de l'excel·lència empresarial.

Imatge zoom

14 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

hgvjy 17/05/2024

dlokpkpsdajfñ+s

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 04-01-2024

Productivitat en el treball: mesures de millora

Molt més que un indicador d'eficiència La productivitat laboral és un factor vital per a la supervivència i el creixement de qualsevol negoci. En CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses familiars. Incrementar la productivitat no sols(...)

Publicat per cedec el 19-12-2023

Gestió del canvi organitzacional: el model Kotter

Un canvi ben gestionat genera noves oportunitats  La gestió del canvi en les empreses familiars i en les pymes és fonamental a causa del seu impacte directe en la supervivència i la prosperitat d'aquestes organitzacions. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.