Les empreses no saben mesurar l’èxit de les seves campanyes a les xarxes socials
Les
xarxes socials van arribar al món del
màrqueting com una
revolució plena de promeses: una manera més ràpida, directa i eficient d’arribar a clients reals i potencials, que de sobte oferia la possibilitat d’una gran
campanya a qualsevol empresa que sabés jugar amb la creativitat. I vet aquí que gairebé totes les
pimes ja són a Facebook, a Twitter i a d’altres xarxes, conscients que no han d’abandonar. Quin problema hi ha?
Mesurar els resultats.
A
CEDEC pensem que saber com funciona una campanya o una estratègia als
mitjans socials és imprescindible per continuar desenvolupant-la de manera correcta o prendre decisions sobre cap a on cal anar. Per això hem trobat molt interessant
aquest article que es va publicar a
Puro Marketing i que parla de les dificultats de les
empreses a l’hora de mesurar els
resultats.
El text recull els resultats d’un
estudi realitzat per Simply Measured, que conclou que 6 de cada 10 responsables de
màrqueting no tenen clar com mesurar el
ROI de les seves campanyes a les
xarxes socials. Tot i així, les
empreses continuen invertint en
mitjans socials i planegen augmentar els
recursos que hi destinen: els pròxims anys el
pressupost total arribarà a un 22,5 % del total. El 2015, a més, el 70 % dels enquestats han invertit més en
xarxes socials que l’any passat.
L’estudi també recull quins
objectius persegueixen les
pimes quan comencen una campanya: el principal és augmentar la
consciència de marca (71 %), a més a més de portar trànsit a la web (48 %), d’aconseguir la
màxima audiència (38 %) i de generar
leads (32 %). Altres objectius esmentats són la generació de conversions, augmentar la lleialtat del client, oferir un servei d’atenció al client millor o utilitzar les campanyes com a eina per gestionar la reputació.
El problema arriba a l’hora de
mesurar els resultats en dades econòmiques: es tracta d’un
ROI a llarg termini i poc directe, ja que l’objectiu de les xarxes és “socialitzar”, no
impulsar les vendes. De fet, el 50 % dels enquestats creu que això d’enllaçar activitats socials amb ingressos finals de l’empresa és una de les grans dificultats dels mitjans socials.
Altres reptes esmentats són el desenvolupament d’una bona
estratègia (48 %), garantir els
recursos interns (40 %), rastrejar els resultats en un
tauler centralitzat (32 %) o mantenir-se al dia a les plataformes (27 %).
D’acord amb l’estudi, per mesurar els resultats el 65 % dels enquestats es basa en les analítiques que ofereixen les pròpies
xarxes o en
eines de gestió (62 %). Un 42 % utilitza
excels i només un 22 % un producte de
software especialitzat o una solució
CRM (15 %). El 4 % no fa servir res per mesurar els resultats, és a dir, no els mesura.
A
CEDEC,
Centro Europeo de Evolución Económica, pensem que és molt important que les
pimes no només es prenguin seriosament el fet de ser a les
xarxes socials, sinó també que aprenguin a mesurar els resultats de les seves accions a les xarxes. Només així podran saber si fan servir els recursos de manera adequada i d’aquesta manera avançaran cap a
l’excel•lència empresarial.
Imatge
Social Strategy
0 Comentaris