Publicat per cedec el 07-12-2015

Les empreses no saben mesurar l’èxit de les seves campanyes a les xarxes socials

Les xarxes socials van arribar al món del màrqueting com una revolució plena de promeses: una manera més ràpida, directa i eficient d’arribar a clients reals i potencials, que de sobte oferia la possibilitat d’una gran campanya a qualsevol empresa que sabés jugar amb la creativitat. I vet aquí que gairebé totes les pimes ja són a Facebook, a Twitter i a d’altres xarxes, conscients que no han d’abandonar. Quin problema hi ha? Mesurar els resultats.

A CEDEC pensem que saber com funciona una campanya o una estratègia als mitjans socials és imprescindible per continuar desenvolupant-la de manera correcta o prendre decisions sobre cap a on cal anar. Per això hem trobat molt interessant aquest article que es va publicar a Puro Marketing i que parla de les dificultats de les empreses a l’hora de mesurar els resultats.



El text recull els resultats d’un estudi realitzat per Simply Measured, que conclou que 6 de cada 10 responsables de màrqueting no tenen clar com mesurar el ROI de les seves campanyes a les xarxes socials. Tot i així, les empreses continuen invertint en mitjans socials i planegen augmentar els recursos que hi destinen: els pròxims anys el pressupost total arribarà a un 22,5 % del total. El 2015, a més, el 70 % dels enquestats han invertit més en xarxes socials que l’any passat.

L’estudi també recull quins objectius persegueixen les pimes quan comencen una campanya: el principal és augmentar la consciència de marca (71 %), a més a més de portar trànsit a la web (48 %), d’aconseguir la màxima audiència (38 %) i de generar leads (32 %). Altres objectius esmentats són la generació de conversions, augmentar la lleialtat del client, oferir un servei d’atenció al client millor o utilitzar les campanyes com a eina per gestionar la reputació.

El problema arriba a l’hora de mesurar els resultats en dades econòmiques: es tracta d’un ROI a llarg termini i poc directe, ja que l’objectiu de les xarxes és “socialitzar”, no impulsar les vendes. De fet, el 50 % dels enquestats creu que això d’enllaçar activitats socials amb ingressos finals de l’empresa és una de les grans dificultats dels mitjans socials.

Altres reptes esmentats són el desenvolupament d’una bona estratègia (48 %), garantir els recursos interns (40 %), rastrejar els resultats en un tauler centralitzat (32 %) o mantenir-se al dia a les plataformes (27 %).

D’acord amb l’estudi, per mesurar els resultats el 65 % dels enquestats es basa en les analítiques que ofereixen les pròpies xarxes o en eines de gestió (62 %). Un 42 % utilitza excels i només un 22 % un producte de software especialitzat o una solució CRM (15 %). El 4 % no fa servir res per mesurar els resultats, és a dir, no els mesura.

A CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, pensem que és molt important que les pimes no només es prenguin seriosament el fet de ser a les xarxes socials, sinó també que aprenguin a mesurar els resultats de les seves accions a les xarxes. Només així podran saber si fan servir els recursos de manera adequada i d’aquesta manera avançaran cap a l’excel•lència empresarial.

Imatge Social Strategy

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 04-01-2024

Productivitat en el treball: mesures de millora

Molt més que un indicador d'eficiència La productivitat laboral és un factor vital per a la supervivència i el creixement de qualsevol negoci. En CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses familiars. Incrementar la productivitat no sols(...)

Publicat per cedec el 19-12-2023

Gestió del canvi organitzacional: el model Kotter

Un canvi ben gestionat genera noves oportunitats  La gestió del canvi en les empreses familiars i en les pymes és fonamental a causa del seu impacte directe en la supervivència i la prosperitat d'aquestes organitzacions. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.