Publicat per cedec el 01-12-2020

Punts clau que cal treballar en màrqueting per oferir al consumidor una experiència de client òptima

Aquests darrers anys satisfer el consumidor és molt més complicat, ja que el mercat i les exigències dels clients s'han tornat més complexos. A més, la pandèmia del coronavirus ha accelerat els canvis i hi ha afegit noves fonts de complexitat. Per tant, és més important que mai dissenyar una bona estratègia de màrqueting i refermar una experiència de client òptima.

A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica líder a Europa en gestió, direcció i organització per a empreses familiars i pimes des de 1965, creiem que les companyies han de posar els consumidors a l'epicentre de les seves accions i fer les passes necessàries per mantenir-los satisfets. Com indiquen en aquest article, les empreses han de cuidar al màxim l'experiència de client i assumir que molts dels canvis que han protagonitzat aquests darrers mesos han arribat per quedar-se.

Dissenyar una estratègia de màrqueting partint d'aquests nous reptes resulta crucial per fixar les posicions de la marca i connectar amb els consumidors.

El primer punt clau que han d'assumir les companyies és la importància del màrqueting omnicanal, la qual cosa implica assumir les tecnologies digitals i incorporar tots aquests canals al llarg del procés de compra del client. Des del descobriment del producte fins a la logística del lliurament, tot ha d'assumir la importància creixent de les tecnologies i mantenir una posició de marca coherent. Així doncs, la marca ha de mantenir els seus estàndards de qualitat en totes aquestes passes i en tots aquests canals de connexió amb el consumidor.

El segon punt clau és l'agilitat. En el context en què ara es mouen les marques, tot funciona més ràpid, ha de ser més flexible i s'ha de centrar més en el món digital.

Les tres àrees clau que les empreses han de treballar

Per aconseguir els millors resultats i per ajustar-se a aquestes expectatives, les companyies han de treballar, de manera prioritària, en tres àrees clau. La seva estratègia de màrqueting ha de tenir en compte els punts següents:

  • Estudia i entén el consumidor. Els darrers mesos han comportat molts canvis en els comportaments del consumidor, que s'han sumat a les tendències prèvies i que possiblement han modificat per sempre la presa de decisions de compra. Les companyies han d'analitzar com han afectat aquestes noves tendències la seva veta de mercat i què han de fer per continuar-hi connectant.



  • Actualitza el missatge. La vida dels teus clients no és igual que la que tenien al principi de la crisi, així que el teu missatge tampoc no hauria de ser el mateix. No hi ha altre remei que actualitzar el missatge, fer-ho a tots els canals (la coherència és essencial en l'estratègia de màrqueting) i ajustar-lo als temps que vivim.



  • Tot és qüestió de temps. La importància del màrqueting àgil és bàsica. Tot està canviant molt ràpid i les necessitats dels consumidors també. Els responsables de màrqueting han de seguir aquest ritme de canvis, encara que això els obligui a treballar amb marges de temps mínims.


A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, volem ajudar les empreses a entendre les necessitats dels seus consumidors, ajustar-les a la seva estratègia corporativa i millorar-ne l'excel·lència empresarial.

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 04-01-2024

Productivitat en el treball: mesures de millora

Molt més que un indicador d'eficiència La productivitat laboral és un factor vital per a la supervivència i el creixement de qualsevol negoci. En CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses familiars. Incrementar la productivitat no sols(...)

Publicat per cedec el 19-12-2023

Gestió del canvi organitzacional: el model Kotter

Un canvi ben gestionat genera noves oportunitats  La gestió del canvi en les empreses familiars i en les pymes és fonamental a causa del seu impacte directe en la supervivència i la prosperitat d'aquestes organitzacions. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.