Màrqueting de rendiment, una eina clau per posicionar millor l'empresa
El màrqueting és una de les eines clau perquè pimes i empreses aconsegueixin arribar als seus consumidors potencials i puguin convertir-los en clients fidels i habituals. Les companyies han de comprendre que el màrqueting, no només les ajuda a donar a conèixer els seus productes, sinó també a saber què caracteritza cada solució de màrqueting i què aporta a la seva estratègia.
A
CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica líder a Europa en gestió, direcció i organització per a pimes i empreses familiars des de 1965, sabem que el màrqueting es pot convertir en un repte per a les empreses. Per això,
analitzem en què consisteix el màrqueting de rendiment i què aporta a les companyies a partir de les conclusions d'aquest
article.
Què és el màrqueting de rendiment?
El màrqueting de rendiment és un tipus de màrqueting digital en què el pagament per les campanyes està vinculat al rendiment que se n'obté. És a dir, els responsables de l'empresa que dur a terme la campanya i els de l'empresa que hi dona suport, treballen conjuntament per establir els objectius que es volen aconseguir i com s'han d'assolir, i a crear sistemes clars de seguiment per confirmar que s'hagin assolit. La companyia només paga per la seva campanya quan aquesta es completa i s'assoleix l'objectiu fixat.
Per a ambdues parts, aquesta disciplina de màrqueting resulta especialment beneficiosa pel que fa a l'atribució. Per a les marques, és molt important poder atribuir els resultats a aquelles accions que els han generat, ja que els permet saber què està funcionant realment i què no està funcionant com ho hauria de fer.
L'atribució no sempre es fàcil en màrqueting digital, però
el màrqueting de rendiment simplifica el procés i fa que sigui més senzill saber què és el que està donant resultats. Així, les companyies poden traçar d'una manera directa com han arribat fins a elles els seus clients i quines accions estan generant resultats.
Tipus de màrqueting de rendiment
Dins del màrqueting de rendiment
es poden emmarcar diversos formats de màrqueting digital, sempre que s'ajusti la campanya segons els termes de rendiment. Un dels formats més habituals és el del màrqueting d'afiliació. Amb aquest, els suports en què es realitza la campanya reben ingressos proporcionals a les vendes que generen o als clics que aconsegueixen els enllaços que s'inclouen a les seves pàgines.
Un altre format és el
màrqueting en xarxes socials, que es pot portar a terme directament a les diferents plataformes de social media o amb campanyes de màrqueting amb influencers.
També entrarien dins del màrqueting de rendiment el
contingut patrocinat, en què es publiquen continguts destacats vinculats als interessos de la marca, i la
publicitat pagada, en la qual, enlloc de pagar per clic o per milers, como és habitual en la publicitat de display online, es paga per resultats directes.
A
CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, ajudem les empreses a comprendre què han de treballar i en què han d'apostar per definir una estratègia, amb l'objectiu d'augmentar el coneixement dels seus productes o serveis, de les seves vendes i en definitiva, mantenir el seu camí cap a la consecució de la seva
excel·lència empresarial.
0 Comentaris