Publicat per el 14-11-2023

Com mesurar la teva inversió en campanyes comercials

El que no es mesura, difícilment es pot millorar

Estaràs d'acord que una vegada empresa una campanya comercial l'objectiu de la qual és generar noves vendes, conèixer el resultat és clau. Per dos motius: d'una banda, per a saber si la inversió ha valgut la pena; i, per un altre, per a millorar en la següent.

A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses familiars.

En aquest article parlarem del ROI (return on investment, per les seves sigles en anglès), el retorn de la inversió.

El ROI s'ha convertit en una eina fonamental per a mesurar l'èxit de les nostres campanyes, i encara més quan parlem d'ofertes comercials.

Què és el ROI i com es mesura?

El ROI és una mètrica que ens permet avaluar la rendibilitat d'una inversió.

Es calcula dividint el benefici net obtingut d'una inversió pel cost d'aquesta inversió, i s'expressa generalment com un percentatge.

La seva fórmula és senzilla:

ROI= (Benefici net – cost de la inversió) x 100

                     cost de la inversió

Per exemple:

Inversió = 1 000€

Benefici net = 1 500€

ROI = 50%

La importància del ROI en campanyes d'ofertes comercials.

Les campanyes d'ofertes comercials solen requerir una inversió inicial, ja sigui en descomptes, publicitat o tots dos.

El ROI ens permet saber si aquesta inversió ha valgut la pena. Aquí radica la seva importància:

1. Presa de decisions basada en dades: En lloc de basar les nostres decisions en suposicions o intuïcions, el ROI ens proporciona dades concretes sobre l'efectivitat de les nostres campanyes.

2. Optimització de recursos: En conèixer quines campanyes ofereixen un millor ROI, podem assignar recursos de manera més eficient, maximitzant així els nostres beneficis.

3. Justificació d'inversions: En moltes ocasions, els departaments de màrqueting han de justificar els seus pressupostos davant la direcció. Un ROI positiu és la millor prova que la inversió ha estat encertada.

Però… Què passa si no mesurem el ROI?

No mesurar el ROI pot tenir greus conseqüències per a qualsevol negoci:

1. Desaprofitament de recursos: Sense una mètrica clara d'èxit, és fàcil continuar invertint en campanyes que no estan generant beneficis.

2. Falta d'adreça: Sense el ROI, és difícil saber quina direcció prendre. Podríem estar perdent oportunitats valuoses o invertint en estratègies equivocades.

3. Pèrdua de competitivitat: En un mercat competitiu, aquells que no mesuren i optimitzen el seu ROI corren el risc de quedar-se enrere.ç

I ara, parlem de ROR: Return of Relationship

Per què?

Imagina't que has llançat una campanya només per als teus millors clients. Pensaràs que l'única cosa que pots mesurar és el retorn de la inversió.

Però no. La teva campanya haurà arribat a tots els clients, els que responen i els que no. Però amb independència de les seves respostes, com setrataba d'una campanya “sol” (exclusivitat) per a clients seleccionats, també pots mesurar com ha influït aquesta campanya en la relació que mantens amb ells.

Mentre que el ROI se centra en el retorn econòmic, el ROR (retorn de la relació) s'enfoca en el valor que s'obté de construir i mantenir relacions sòlides amb els clients.

Encara que pot ser més difícil de quantificar que el ROI, el ROR és essencial en el món actual, on la lleialtat del client i el boca a boca poden fer o desfer una marca.En resum, tant el ROI com el ROR són eines essencials per a qualsevol empresa.

A CEDEC, Consultoria líder a Europa en gestió, direcció i organització d'empreses, volem que abastos l'Excel·lència Empresarial. Per això pensem que tu, com a empresari d'una pyme o d'una empresa familiar, agrairàs aquests continguts que t'oferim regularment en aquest blog.

Mentre que el ROI ens proporciona una visió clara de la rendibilitat de les nostres inversions, el ROR ens recorda la importància de construir relacions duradores amb els nostres clients. Tots dos són essencials per a l'èxit a llarg termini.

Mesures el ROI de les teves campanyes comercials? Havies sentit parlar del ROR?

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per el 28-12-2023

L'èxit empresarial: la clau està en l'Experiència del Client

Una estratègia centrada en el client pot transformar la teva empresa familiar En el món empresarial actual, l'enfocament en l'experiència del client s'ha convertit en una pedra angular per a l'èxit. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i(...)

Publicat per el 26-09-2023

Com aprofitar la tecnologia per a millorar la comunicació interna en l'empresa

  Una oportunitat per a aconseguir un nou avantatge competitiu La comunicació interna juga un paper fonamental en l'èxit d'una empresa. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, ajudem als empresaris de pimes i d'empreses familiars a tenir l'empresa que sempre han volgut tenir. Una empresa en la qual la comunicació interna(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.