Publicat per cedec el 03-08-2017

5 recomanacions per continuar gestionant de manera eficaç un negoci, també a l'estiu

No hi ha cap dubte que l'estiu té un impacte palpable sobre totes les empreses: els hàbits dels consumidors canvien, les ganes de treballar dels treballadors disminueixen, les vacances del mateix equip humà, dels clients i dels proveïdors modifiquen el dia a dia de l'activitat empresarial… Per això, moltes pimes es plantegen tancar uns dies a l'agost, mentre que en determinats sectors és un mes en què, per la seva activitat, es concentren els beneficis més importants.

A CEDEC sabem que adaptar-se al canvi d'estació pot representar un repte per a petites i grans empreses. Pot semblar una qüestió intranscendent, però la manera de gestionar un negoci durant el període estival influeix, i molt, en els resultats de la companyia al final de l'any. Per això, volem compartir aquest article d'El Economista que repassa algunes recomanacions bàsiques per mantenir el negoci controlat durant les vacances.



Analitzar detingudament si tancar uns dies o no

El primer que cal pensar quan arriba l'estiu és si el negoci tancarà uns dies, o si s'ha de reorganitzar l'equip per poder mantenir-lo sempre obert. Si l'empresa es dedica al turisme o l'hostaleria, és evident que agafar vacances a l'agost no és una bona idea. Però per a la resta de negocis, l'única manera de determinar si compensa o no mantenir-lo obert, és comprovar-ho. És a dir, revisar la situació comptable actual i els resultats d'estius anteriors per poder determinar la rendibilitat de cada opció.

Planificar i delegar tasques

Independentment del fet que l'empresa tanqui o continuï oberta, és evident que si hi ha d'haver menys gent treballant és important organitzar-se bé. I això ha de començar un o dos mesos abans, intentant avançar tota la feina que es pugui deixar preparada, i delegant les tasques perquè cada professional tingui clar què ha de fer en absència dels seus companys.

No abandonar les xarxes socials

Tot i que a l'estiu hi ha molts consumidors que passen de les xarxes socials (i les empreses poden pensar que ningú no els fa cas), la veritat és que no convé oblidar-se dels perfils de Facebook, Twitter, Instagram o LinkedIn. I és que un client pot sentir-se abandonat si pregunta alguna cosa a través d'un d'aquests canals i ningú no li respon, i la sensació d'empresa paralitzada tampoc no afavoreix. Això no vol dir, però, que l'activitat s'hagi de mantenir al mateix ritme, sinó que es pot adaptar als hàbits dels consumidors, a més de programar els continguts per no haver d'estar pendent dia rere dia d'aquesta tasca.

Impulsar el negoci

Si els mesos d'estiu representen una caiguda en la facturació, però no tant per tancar el negoci per vacances, és hora de buscar nous incentius per atreure i retenir els clients. Per això, és una bona idea crear promocions i ofertes estivals per aconseguir seduir mitjançant els preus baixos o altres “premis” per aquests consumidors atents a altres qüestions.

Informar els clients

En canvi, si pensem tancar per vacances o canviar d'horari, és essencial informar-ne correctament tots els clients. I això vol dir fer-ho amb antelació i per totes les vies possibles (un cartell al negoci, un avís per correu electrònic o telèfon, a més d'un recordatori just el dia del tancament), etc.

A CEDEC, Centro Europeo de Evolución Económica, considerem que l'estiu també pot suposar una oportunitat perquè les empreses continuïn millorant i aconsegueixin assolir l'excel·lència empresarial a llarg termini. Però per aconseguir-ho, han de saber com aprofitar aquesta època.

Imatge Fashion Expert

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per cedec el 04-01-2024

Productivitat en el treball: mesures de millora

Molt més que un indicador d'eficiència La productivitat laboral és un factor vital per a la supervivència i el creixement de qualsevol negoci. En CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses familiars. Incrementar la productivitat no sols(...)

Publicat per cedec el 19-12-2023

Gestió del canvi organitzacional: el model Kotter

Un canvi ben gestionat genera noves oportunitats  La gestió del canvi en les empreses familiars i en les pymes és fonamental a causa del seu impacte directe en la supervivència i la prosperitat d'aquestes organitzacions. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.