Publicat per el 29-08-2022

Els anàlisis en línia com a alternativa fiable d'estudi de mercat

Realitzar un anàlisi de mercat és un pas imprescindible a l'hora de dissenyar una estratègia empresarial reeixida. L'entorn en línia ens brinda noves oportunitats que hem d'explorar, utilitzant les diverses eines digitals que ens permetran obtenir un coneixement estratègic global, tant des del punt de vista de l'oferta, com des del punt de vista de la demanda.

En CEDEC, consultoria d'Organització Estratègica líder a Europa en gestió, direcció i organització d'empreses, tenim molt clara la importància que aporta analitzar el mercat, la competència i el consumidor abans de llançar-se amb un projecte empresarial, producte o servei determinat. Un bon estudi de mercat ens permetrà evitar errors estratègics i realitzar les correccions necessàries al pla inicial abans de realitzar la corresponent inversió de llançament.

Així, podem definir l'anàlisi de mercat com la combinació de tècniques i accions que determinen el potencial d'un servei, producte o empresa. En realitzar-ho s'han de valorar els factors susceptibles de ser corregits o millorats. No és adequat obviar que tots els canvis que s'efectuïn han de tenir com a meta final subratllar els punts forts de l'oferta o negoci. 

Afortunadament, les eines tecnològiques actuals permeten efectuar una anàlisi més personalitzada que encaix totalment amb les característiques de cada empresa. Recopilant aquesta informació és més fàcil conèixer com és el client potencial i què fer per a fidelizarlo. I és que el comportament del consumidor final és el que marcarà si la idea és o no factible. 

L'anàlisi també pot ajudar a trobar noves àrees de negoci a explorar, és a dir, ens permet modificar l'oferta o ampliar-la per a cobrir les mancances que troben els clients en l'actualitat. Però és igualment eficaç per a descobrir el tipus d'acceptació de l'oferta i la demanda del que es vendrà. En lloc de treballar en abstracte, les dades són reals i llancen una informació d'enorme utilitat per a conèixer quin serà el nivell de conversió mitjà.

D'altra banda, l'estudi de mercat és molt revelador per a saber com actua la competència i quines són les seves estratègies habituals. No es tracta d'imitar a qui té èxit, sinó d'oferir una versió millorada i nova que cridi l'atenció del consumidor. Finalment, el resultat de l'estudi indica quines són les amenaces i els riscos amb els quals ens haurem d'enfrontar i, conèixer-los per endavant, facilitarà la labor de confeccionar un bon pla de negoci.

A grans trets, els tipus d'anàlisis que podem realitzar per a maximitzar el benefici de les dades de mercat, són tres: el descriptiu que afavoreix la segmentació de la clientela, el causal, que valora per què s'adquireix un producte o servei concret i, finalment, l'exploratori que és el més indicat per a partir de zero i descobrir quina és la situació real del mercat.

Una vegada analitzat el mercat al qual dirigir la nostra oferta, hem de tenir en compte un altre tipus d'aspectes que fan referència a les crides mètriques de màrqueting, dades que es poden obtenir de les accions en línia que anem a implementar. Aquests valors, són tot un conjunt d'indicadors que poden mostrar si les estratègies en línia implementades contribueixen o no en la consecució dels resultats desitjats per l'empresa. 

D'entre totes elles, les més utilitzades són aquelles amb les quals podem analitzar els resultats generats pel retorn de la inversió del nostre anunci (ROSEGUIS), la mètrica de CPM (Cost per mil), que equival a una anàlisi del que es paga per les impressions (visualitzacions) digitals de la campanya o, en un sentit similar o el Cost per clic (CPC), forma de publicitat en la qual només pagues pels clics rebuts per l'anunci.

A CEDEC, consultoria d'Organització Estratègica Empresarial, sempre recomanem analitzar el nostre entorn abans de realitzar qualsevol tipus de llançament i inversió. Les noves eines digitals ens permeten investigar amb antelació i prevenir possibles errors de càlcul, sens dubte, la millor alternativa perquè una empresa que vulgui donar-se a conèixer i vendre en internet pugui aconseguir els objectius previstos més fàcilment i continuar avançant cap a l'Excel·lència Empresarial.

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per el 04-01-2024

Productivitat en el treball: mesures de millora

Molt més que un indicador d'eficiència La productivitat laboral és un factor vital per a la supervivència i el creixement de qualsevol negoci. En CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses familiars. Incrementar la productivitat no sols(...)

Publicat per el 19-12-2023

Gestió del canvi organitzacional: el model Kotter

Un canvi ben gestionat genera noves oportunitats  La gestió del canvi en les empreses familiars i en les pymes és fonamental a causa del seu impacte directe en la supervivència i la prosperitat d'aquestes organitzacions. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.