Ajudes i Informació relacionada amb la COVID-19 (15/02/2021)

Des de CEDEC, vetllant sempre pels interessos dels nostres clients, seguim amb atenció les iniciatives de les diverses administracions de l'estat, que posen a la disposició de l'entramat empresarial del país ajudes i plans amb l'objectiu de reactivar i donar suport financer a aquelles empreses que han iniciat processos d'inversió, adaptació o creixement en aquests complexos moments en els quals l'ens trobem a conseqüència de la Covid19.

RESOLUCIÓ per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió d’ajuts extraordinaris per donar suport als col·lectius i sectors econòmics més afectats per les mesures de contenció de la pandèmia de la COVID-19 i mantenir els llocs de treball en situació d’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) de les petites empreses, microempreses i cooperatives.

1.- Link:

https://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals_interns/pdogc_resultats_fitxa/?action=fitxa&documentId=892752&language=ca_ES

2.- Requisits:

  • Tenir treballadors en ERTO actiu a 31 de gener de 2021.
  • Mantenir el mateix número de treballadors a 31 de desembre de 2021, respecte el 31 de desembre de 2020.
  • En cas d’incompliment per part del beneficiari, es revocarà la subvenció i haurà de reintegrar la totalitat de la subvenció rebuda, més els interessos de demora corresponents.
  • Complir les obligacions tributàries davant l'Estat i la Generalitat i les obligacions davant la Seguretat Social. Aquest compliment s'haurà de mantenir al llarg de tot el procediment: en el moment de presentació de la sol·licitud, prèviament a la resolució d'atorgament, i abans de rebre qualsevol pagament.
  • No haver estat sancionades, en resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de discapacitats o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, durant l'any anterior a la convocatòria, de conformitat amb el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions de l'ordre social, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, o, si han estat sancionades, hagin aplicat les mesures correctores previstes i abonat les quantitats requerides per aquest concepte.
  • Disposar d'un sistema d'organització i de gestió de la prevenció, d'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals; amb el Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el Reglament dels serveis de prevenció; així com, d'acord amb les modificacions posteriors introduïdes per la Llei 54/2003, de 12 de desembre, de reforma del marc normatiu de la prevenció de riscos laborals.

3.- Quantia:

L'ajut consistirà en 2.000 euros per treballador en situació d'ERTO, a 31 de gener de 2021, amb un màxim de 30.000 euros per empresa beneficiària.

Obertura tràmit i periode de sol.licitud: El tràmit per demanar l’ajut s’obrirà dilluns 15 de febrer, i es podrà fer fins al dia 22 de febrer de 2021.

4.- Criteris d´atorgament:

 Criteris de puntuació:

Es valoraran els criteris següents i amb un màxim de 100 punts:

  • a) Empreses que han mantingut o incrementat la seva facturació a l’exercici 2020, respecte a l’exercici 2019: 0 punts.
  • b) Empreses que hagin sofert una disminució de la facturació de l’exercici 2020 respecte a l’exercici del 2019, es calcularà el percentatge de disminució de la mateixa i es donarà el número de punts corresponents en funció d’aquest percentatge: Fins a 100 punts.

En aquells casos en que l’empresa fos creada amb posterioritat a l’1 de Gener de 2019, és procedirà per el càlcul de la facturació de la següent manera:

  1. Empreses creades abans del 30 de setembre 2019: Es tindrà en compte la comparativa de la facturació de l’últim trimestre del 2019 versus la facturació de l’últim trimestre del 2020.
  2. Empreses creades a partir de l’1 d’octubre del 2019: Es tindrà en compte la comparativa de la mitjana de facturació dels dos primers mesos de vida de l’empresa amb la facturació de Gener del 2021.

Des de CEDEC, ens posem a la seva disposició per a definir al costat de vostès aquells projectes que podrien ser de major interès per a la reactivació de la seva empresa. Nostra contrastada experiència com a organització especialitzada en consultoria empresarial, sens dubte, ens dota d'elements de judici suficients per a estructurar amb vostès una adequada sortida a l'actual situació que viu la seva empresa a causa de la pandèmia. Considerem, d'altra banda, que l'actual situació hauria de convertir-se en un punt de partida del teixit empresarial espanyol. Arriben temps de reinventar-se.
 
No dubti a contactar amb nosaltres, per a acordar una cita en la qual podran compartir amb els nostres especialistes les seves inquietuds.

COMUNICACIÓ CEDEC

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.