Eficàcia Operativa
La importància de conèixer la cadena de valor
13-09-2019
"CEDEC humanitza a las empreses, ajuda als empresaris en l'evolució de les seves empreses"
A l’hora d’afrontar una anàlisi empresarial o estratègica a una empresa, o una intervenció, en moltes ocasions, l’empresari ens sol·licita que el nostre col·laborador conegui bé el sector d’activitat de la seva empresa perquè la comunicació i la transmissió d’experiències sigui el més intensa possible.
És una sol·licitud lògica i professional, que sempre respectem. Però al grup CEDEC anem molt més enllà: encara més important que conèixer el mercat o activitat de l’empresa, és conèixer la CADENA DE VALOR d’aquesta.
N’hi diem cadena de valor a totes aquelles activitats realitzades per altres empreses que complementen o són origen de l’activitat pròpia de l’empresa client.
Imaginem una empresa comercialitzadora de fruita. Nosaltres hem treballat amb desenes (per no dir centenars) de companyies de la mateixa activitat, a tot Europa. Això, d’entrada, ens permet una visió global d’aquesta activitat en concret i establir, en la mesura del que sigui comparable, paràmetres de valoració. Però, més enllà de tot això, el Grup CEDEC ha treballat també amb empreses productores d’aquestes fruites, amb empreses fabricants de les caixes d’embalatge d’aquestes, empreses fabricants i/o comercialitzadores dels productes fitosanitaris pertinents, empreses de transport de fruita nacionals o internacionals, empreses majoristes, empreses amb cadenes de botigues o grans distribuïdors d’alimentació fresca.
Tot aquest coneixement de la cadena de valor de cada activitat és el que ens permet comprendre una empresa, no tan sols en la seva individualitat, sinó també com aquesta s’adapta al seu entorn i com pot aprofitar-se de sinèrgies i oportunitats per millorar la seva eficiència.
Només una empresa com CEDEC, amb més de 46.000 clients durant els seus 53 anys d’història, pot permetre’s oferir aquest coneixement als seus clients.