CHROMA RESTAURACIÓ DEL PATRIMONI ARQUITECTÒNIC, S.L

D. Jordi Solé Aleu
Restauració de béns mobles i immobles

http://www.chroma.es

Barcelona - Barcelona

Els darrers mesos hem compartit moltes hores de feina amb l’assessor empresarial  assignat per part de CEDEC a CHROMA. Després d’una primera part d’anàlisi i una segona part d’implementació de mesures, aquesta tercera fase consistia en l’avaluació i seguiment de les mesures implementades i correcció si era necessari de les mateixes.

De fet ha estat un any sens dubte marcat per la pandèmia COVID-19 i lo greu afectació que ha tingut sobre la societat en general i per tant també sobre la major part del teixit empresarial i econòmic.

Malgrat la conjuntura actual, amb una aturada gairebé total durant un parell de mesos, amb una bona part de la plantilla afectada per un ERTO estem moderadament satisfets. Sincerament crec que haver invertit en coneixement ha estat un encert i ens ha permès afrontar amb més garanties i preparació aquests mesos de dificultat.

Estem convençuts que la vostra intervenció ha estat part fonamental de la clau de volta que ens ha ajudat a millorar el nostre sistema organitzatiu, els procediments i les operatives per fer més efectiva i eficient lo nostra feina d’una banda i l’assoliment dels nostres objectius vitals de l’altra.

En aquesta tercera fase, el assistent empresarial ha estat molt important per nosaltres. Sempre hem tingut lo sensació de proximitat i de tenir-lo al nostre abast quan sorgien dificultats. La seva estructura de treball ens ha fet sentir molt còmodes. És molt important tenir el coneixement necessari, però igual de vital es entendre que eltdemana la contrapart i saber traslladar aquest coneixement amb garanties. L’assistent empresarial acompleix amb escreix els tres requisits i segur que hagut de tenir molta paciència amb nosaltres.

Gràcies CEDEC, per ser-hi en el moment oportú. Segur que en el futur seguirem col·laborant.

25/10/2019

 

Les darreres tres setmanes hem compartit moltes hores de feina amb el Responsable de Projectes i ens agradaria fer-vos arribar les nostres impressions i una primera valoració. Segur que passades unes setmanes més, aquesta valoració hauria estat més reflexionada i meditada, podent interioritzar amb més calma tot el que hem exterioritzat, aprés i posteriorment interioritzat. Estem contents.

En primer lloc dir-vos que si ens trobem en el punt que ens trobem, és precisament perquè la feina que realitzem a CHROMA i molt especialment la Cristina, forma part dels nostres itineraris vitals, és la nostra passió i un objectiu de vida en ell mateix. I per tant la pretensió final es continuar desenvolupant la intervenció en el patrimoni arquitectònic moble i immoble per molts anys.

En segon lloc comentar-vos que nosaltres 2, som conscients, d’un temps ençà, que en general, per la pròpia condició humana, quan les coses no acaben de rutllar tot el que seria desitjable, tenim una tendència natural a cercar responsabilitats fora de nosaltres mateixos. Arribar a aquesta reflexió és una primera oportunitat per trobar solucions i suport extern que et permeti resoldre la situació.

I aquí és on entreu vosaltres. Estem convençuts que la vostra intervenció serà la clau de volta que ens ajudarà a millorar el nostre sistema organitzatiu, els procediments i les operatives per fer més efectiva i eficient la nostra feina d’una banda i l’assoliment dels nostres objectius vitals de l’altra.

Aquestes 3 setmanes han tingut, segons la nostra opinió, 3 tempos ben diferenciats. Una primera setmana molt dura, on vàrem sentir moltes coses que no ens agradaven, tant de la nostra situació econòmica i financera com del nostre funcionament en general i molt especialment de les maneres de funcionar i fer de la Cristina i el Jordi. Això ara ja està assumit, però les resistències al canvi i  la situació nostra en la zona de confort van fer d’aquesta setmana, un període complicat. I efectivament el Responsable de Projectes el teníem aquí i en vàrem parlar amb ell i exterioritzar aquestes sensacions. Aquest procés vist en perspectiva 2 setmanes més tard ha estat positiu en ell mateix, atès que les millores i el canvi sempre provenen de l’assumpció que cal canviar i millorar.

La segona setmana, ha estat, de feina intensa de producció, repàs de documents, reunions en general on tot i treballar molt, hem llaurat el terreny, que ens permetre posar en marxa les operatives que després ens permetran recollir fruits. Es una tasca menys visible, però internament des de gerència i direcció hem començat a veure que estandarditzar i protocolaritzar les operatives i la organització és imprescindible. Hem començat a veure que tothom ha de fer el que li toca i que fer nosaltres coses que no ens toquen ens desvia constantment de la tasca gerencial i de direcció.

La tercera setmana ha estat molt esgotadora i gratificant alhora. Esgotadora perquè ja portem 4 setmanes entre anàlisis i intervenció. Això comporta una quantitat d’hores brutal perquè no podem defugir de la nostra tasca ordinària a la que hem d’afegir la sobre vinguda. Gratificant perquè posem en marxa procediments, operatives, la organització s’estructura, aprovem organigrames, fitxes de lloc de treball, els diferents nivells de l’organigrama es posen en marxa i a més el personal s’implica en el procés i és receptiu al canvi organitzatiu.

Per tant la nostra valoració és molt positiva, hem aprés i estem disposats a canviar perquè cap bon vent porta enlloc, encara que tinguem les millors veles si no tenim escollit el rumb. Gerència, direcció i consell d’administració hem posar el rumb i saber on volem anar, ara estem dissenyant i construint les millors veles possibles. Veles i rumb ens permetran afrontar millor la conjuntura del vent que de vegades ens serà favorable i d’altres no.

Al Responsable de Projectes, moltes gràcies per la feina feta, per els consells i per la paciència que ens molts moments has hagut de demostrar.

Gràcies CEDEC, per el seguiment i méntoring que ens propers mesos fareu amb nosaltres.

Quedem a la vostra disposició per tot allò que sigui del vostre interès.

25/10/2019

Noticies Relacionades

CHROMA RESTAURACIÓ DEL PATRIMONI ARQUITECTÒNIC S.L, amb Cristina Thió al capdavant de l’empresa, ha sigut reconeguda dins dels Premis Nacionals d’Artesania de la Generalitat de Catalunya 2019 amb el premi RESTAURA.

CHROMA RESTAURACIÓ DEL PATRIMONI ARQUITECTÒNIC S.L, amb...

La Generalitat de Catalunya, mitjançant Artesania Catalunya del Consorci de Comerç,...

Reconeixement a la Qualitat Empresarial en l'empresa CHROMA RESTAURACIÓ DEL PATRIMONI ARQUITECTÒNIC, S.L.

Reconeixement a la Qualitat Empresarial en l'empresa CHROMA...

L'empresa CHROMA RESTAURACIÓ DEL PATRIMONI ARQUITECTÒNIC,...

CHROMA, S.L. guanya el premi Richard H. Driehaus de les Arts de la Construcció 2021 i manté la seva col·laboració amb la consultoria CEDEC

CHROMA, S.L. guanya el premi Richard H. Driehaus de les Arts...

  El 3 de juny de 2021 s'inaugura l'exposició ‘Arquitectura...

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.