Publicat per el 06-07-2021

Quines competències ha de mostrar un comercial per a encaixar en el mercat actual?

El mercat laboral és cada vegada més competitiu en l'actualitat. Per això, és fonamental destacar a través de les pròpies habilitats i posar èmfasis en les nostres aptituds i actituds per a convertir-nos en la persona idònia per a exercir un càrrec determinat. Si ens centrem en la figura de l'assessor comercial, observem una sèrie de competències a tenir en compte per a fer-se un buit en el panorama laboral actual.

A CEDEC, consultoria d'Organització Estratègica líder a Europa en gestió, direcció i organització d'empreses des de 1965, veiem la competitivitat per a accedir, o ascendir, a un determinat lloc de treball com una cosa positiva que ens ha de fer millorar, una oportunitat única per a reforçar el compromís amb l'empresa i apostar per solucions innovadores que ens ajudin a ser més eficients en la nostra activitat diària.

És clar que un bon comercial té molt present que la seva orientació ha d'anar enfocada a aconseguir una sèrie de resultats. La seva funció, la venda, està totalment relacionada amb el compte de resultats de l'empresa, per la qual cosa el seu treball estarà focalitzat cap a la consecució d'uns determinats objectius establerts per la direcció de la companyia.

Però per a aconseguir-los, els equips comercials, més enllà de la formació, han de tenir una sèrie d'habilitats que facin possible aquesta funció tan prioritària per a qualsevol companyia. La capacitat comunicativa i d'escolta activa és una d'elles. Un bon comunicador serà capaç d'escoltar per a conèixer millor les necessitats reals dels seus clients, i de crear i exposar arguments sòlids que aconsegueixin convèncer al seu interlocutor. L'assertivitat i la sinceritat són claus en tot aquest procés comunicatiu.

Amb l'auge dels serveis de coaching i mentoring, la fixació i persecució d'objectius s'han posicionat com altres habilitats clau. Les empreses busquen comercials que sàpiguen establir els seus propòsits i dividir-los en metes més petites. La fórmula perfecta per a un bon candidat reuneix ambició, optimisme i proactivitat per a anar més enllà de l'esperat, algú que sàpiga trobar aquells motius que li empenyin a donar el millor de si mateixos.

Un comercial ha de tenir entre les seves competències l'habilitat negociadora. En un mercat tan saturat, aquest concepte tan ampli va més enllà de saber com vendre el producte. Ara és necessari saber com proposar els seus punts forts i buscar el tret que, per petits que siguin, el diferenciïn enfront dels altres.

I en aquest sentit, l'autonomia s'ha convertit en un must. Les companyies busquen treballadors que sàpiguen resoldre els seus propis problemes. D'aquest factor es deriven qualitats necessàries com la independència negociadora, per a prendre decisions sobre la marxa a l'hora de tancar un tracte, i una elevada capacitat resolutiva per a buscar solucions als contratemps del dia a dia sense haver de recórrer de manera constant als seus responsables.

No oblidem en aquest resum d'habilitats comercials, la capacitat analítica com a competència indiscutible. Per a facilitar la labor de l'empresa, l'assessor comercial ha de saber què vendre, com vendre'l i, sobretot, a qui vendre-ho. La identificació del target i la creació immediata d'estratègies verbals personalitzades són la base de les noves tècniques de persuasió.

D'altra banda, no sols trobem qualitats indispensables en el terreny professional, sinó també en el personal. En aquest sentit, les companyies valoren molt positivament la transparència, l'honestedat, l'empatia i la motivació, trets intrínsecs a la persona que han de considerar-se com a bàsiques en qualsevol relació.

Totes les competències detallades en aquest article constitueixen el perfil ideal del professional que busca tota empresa. A CEDEC, consultoria d'Organització Estratègica per a tot tipus d'empreses som coneixedors que aquestes competències i habilitats ens ajudaran a crear una relació de confiança estable amb els nostres clients i que, generant aquest clima de confiança i respecte, aconseguirem aproximar-nos més cap a la consecució de l'Excel·lència Empresarial.

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per el 05-12-2023

stratègia d'expansió empresarial

Mantenir-se estacionari (ni cap endavant ni cap enrere) no és una opció El món de l'empresa del s. XXI és dinàmic i competitiu. I els canvis i innovacions se succeeixen a gran velocitat. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses(...)

Publicat per el 09-11-2023

Com disposar d'una organització de vendes més eficient

Per què? Perquè tu ja saps que la força de vendes és clau en la teva empresa L'organització de la força de vendes és un pilar fonamental per a l'èxit de qualsevol empresa. No t'estem descobrint res nou amb aquesta afirmació, veritat? A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.