Publicat per el 02-09-2021

L'e-commerce, una oportunitat de negoci que cal no oblidar

La importància i l'ús del comerç electrònic no para de créixer a nivell tant nacional com internacional. La pandèmia li va donar l'acceleració definitiva a una tendència que ja s'anava normalitzant en el nostre dia a dia. Es tracta d'un sector econòmic molt dinàmic i, per tant, encara obert a noves interpretacions de negoci. Les noves tendències i les oportunitats d'innovació deixen la porta oberta a tot tipus d'empreses.

En CEDEC, consultoria d'Organització Estratègica líder a Europa en gestió, direcció i organització d'empreses, som plenament coneixedors que, per a competir en l'àmbit en línia, és necessari adaptar-se als nous temps i fer-ho abans que la competència es faci amb més quota de mercat. Sí, és cert, cada vegada hi ha més competència i destacar en l'entorn en línia, cada vegada és més difícil. Però sempre existeixen opcions per a aconseguir-ho.

La clau de l'èxit dels negocis ecommerce es fonamenta en la receptibilidad, l'adaptabilitat i la visió de futur dins del mercat. Quedar-se quiet no és una opció per als detallistes que esperen rendibilitat de les seves vendes en línia. Com en qualsevol negoci, hem de connectar amb els nostres consumidors, saber què és el que demanden i, amb dosis de creativitat, comunicar la nostra oferta perquè els arribi en el moment precís.

Per a això, un dels primers punts a tenir en consideració és treballar la comunicació de la nostra marca a tots els nivells (omnicanalidad), de manera consistent i uniforme, tant en el pla en línia com offline. I per a això, és imprescindible mantenir una escolta activa en tots els nostres canals per a conèixer als nostres clients, saber les seves preferències i les seves necessitats i poder oferir-los, de la forma més personalitzada possible, allò que necessiten.

Cal no oblidar que les xarxes socials representen una de les millors oportunitats per a donar-se a conèixer. El social ecommerce combina les possibilitats operatives del comerç electrònic amb el poder difusor de l'esfera mitjà social, oferint als usuaris l'opció de comprar productes o serveis sense haver de sortir a una botiga en línia externa. Això promou una millor experiència de client, amb unes taxes de conversió potencialment més altes que el comerç electrònic tradicional.

I en aquest sentit, els dispositius mòbils ja s'han convertit en una cosa imprescindible. El mobile-*commerce acapara més de la meitat de les vendes en línia. La compra a través d'aquests dispositius no para de créixer i s'espera aconseguir el 70% a la fi d'any. El mobile first s'ha convertit en imprescindible, ara i en els pròxims anys, captant i fidelizando als clients perquè la seva experiència de compra sigui el més agradable possible des del palmell de la mà.

Encara que sense cap dubte, els Marketplace continuen sent l'opció majoritària on comprar en línia, creixent any rere any en gairebé tots els sectors. Aquesta opció, per a iniciar-se en la venda en línia, és la més recomanada i fàcil per a les empreses, i la que ofereix majors avantatges per als consumidors, amb grans opcions on buscar a preus molt assequibles. En aquest sentit, la tendència indica que els marketplace especialitzats en productes molt concrets augmentaran cada vegada més la seva presència en línia.

D'altra banda, les cerques per veu mitjançant altaveus intel·ligents s'han convertit en un nou camp de batalla per als detallistes de comerç electrònic, que han d'assegurar-se que els seus productes estiguin disponibles a través d'aquesta mena de dispositius. En lloc d'interactuar amb dispositius mòbils o d'escriptori per a realitzar les compres, s'espera que hi hagi un canvi en els consumidors cap a l'ús de comandos de veu per a realitzar les seves compres.

Si bé l'optimització per a cerques per veu comparteix algunes similituds amb el posicionament web tradicional, l'enfocament de les paraules clau, les plataformes específiques i la intenció de l'usuari són prou diferents com per a convertir aquesta classe de posicionament en una disciplina única.

En CEDEC, consultoria d'Organització Estratègica parat tot tipus d'empreses, sabem que adaptar-se amb velocitat als canvis i aprofitar al màxim les oportunitats que ens ofereix l'entorn digital és una aposta segura per a desenvolupar les possibilitats del negoci en línia, un impuls més que ens ajudarà a aconseguir l'Excel·lència Empresarial en la nostra gestió.

0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Camp obligatori.
Camp obligatori/erroni.
Camp obligatori.

Noticies Relacionades

Publicat per el 05-12-2023

stratègia d'expansió empresarial

Mantenir-se estacionari (ni cap endavant ni cap enrere) no és una opció El món de l'empresa del s. XXI és dinàmic i competitiu. I els canvis i innovacions se succeeixen a gran velocitat. A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que consultors de l'empresa, som consellers dels empresaris de pymes i d'empreses(...)

Publicat per el 09-11-2023

Com disposar d'una organització de vendes més eficient

Per què? Perquè tu ja saps que la força de vendes és clau en la teva empresa L'organització de la força de vendes és un pilar fonamental per a l'èxit de qualsevol empresa. No t'estem descobrint res nou amb aquesta afirmació, veritat? A CEDEC, Consultoria d'Organització Estratègica, més que(...)

Subscriu-te a nostra newsletter!

Rebràs notícies mensuals sobre gestió estratègica empresarial i casos d'èxit dels nostres clients.