Canvi de paradigma en les pimes: una aposta per les eines digitals
Un dels molts canvis que ha propiciat la crisi per COVID-19 ha estat l'increment de l'ús de les eines digitals per part de tot tipus d'empreses, especialment les pimes. Tant és així que, segons un estudi realitzat per Facebook, el 68% de les pimes espanyoles preveu augmentar l'ús que fan d'aquestes eines una vegada passi la pandèmia.
A CEDEC, consultoria d'Organització Estratègica líder a Europa en gestió, direcció i organització d'empreses, tenim molt present que les estratègies de negoci han donat un gir cap a tot el relacionat amb la digitalització amb l'objectiu d'estar més en contacte amb els seus diversos públics i augmentar les vendes.
La veritat és que, en un escenari de confinament i restriccions horàries, el recurs de les xarxes socials i de la comunicació digital ha estat una de les poques olucions a les quals han pogut recórrer els negocis. Així, segons apunta el mateix estudi, el 46% de les pimes enquestades afirmen que, degut precisament a les mesures contra el virus, van començar a usar o van incrementar l'ús de les plataformes digitals com a via de negoci i comunicació amb els seus clients.
El 48% d'elles indica que possibilitar la interacció amb els seus clients va ser la principal causa per a decidir-se a usar les eines digitals. Mentrestant, un 24% argumenta que millorar l'experiència del client va figurar com una altra de les principals raons. I un percentatge pròxim al 50% de les empreses consultades van assegurar que, durant el període de restriccions que va tenir lloc al començament de la pandèmia, van començar a utilitzar o van incrementar l'ús dels sistemes de missatgeria directa que ofereixen les xarxes socials.
A tot això s'uneix la intenció que declaren la majoria de les pimes de consolidar l'ús que fan d'aquesta mena de recursos, donats els seus bons resultats, el seu baix cost i les possibilitats que ofereix per a potenciar les vendes a través d'accions de màrqueting en línia. De fet, un 30% confirmen que han començat a usar, o incrementat, la contractació d'anuncis en xarxes socials perquè els suposa menys recursos i inversió enfront dels canals tradicionals. I gairebé un terç, confirma que ha venut nous productes o serveis a través de plataformes digitals.
Sembla clar que la COVID-19 ha generat un canvi de paradigma per a les petites i mitjanes empreses al nostre país. El procés de transformació digital en les pimes ha augmentat la seva velocitat, i les accions que han començat a implantar-se no són una cosa excepcional, sinó que han arribat per a quedar-se.
Això portarà molts avantatges, però també requereix que les organitzacions es preparin encara millor per a aprofitar el canvi. La inversió en tecnologia, la prevenció en matèria de seguretat informàtica i la contractació de consultors d'anàlisis de dades i de màrqueting en línia han de ser prioritats per a totes elles.
En CEDEC, consultoria d'Organització Estratègica per a empresa, som conscients que la velocitat d'adaptació de les pimes aquests últims mesos haurà de continuar en el futur, amb una aposta clara per la innovació i les noves formes de treball amb l'objectiu d'aconseguir l'Excel·lència Empresarial en la seva gestió.
0 Comentaris